مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: صدا و سیمای مرکز زنجان امسال مانند سال‌های گذشته با ويژه‌برنامه‌های متعدد ميهمان سفره‌های مؤمنين روزه‌دار در ماه مبارك رمضان است.
کد خبر: ۹۱۳۵۶۰۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵

به‌ گزارش خبرگزاری بسیج؛ سیدمحسن لطیفی، اظهار کرد: معاونت سیما برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای ماه میهمانی خدا انجام داده است که اهم آنها عبارتند از برنامه زنده جمع‌خوانی قرآن مجید با عنوان (ایشیقلی آیه‌لر) که همه روزه از ساعت ۱۸ به‌مدت ۶۰ دقیقه با حضور گسترده مومنان از محل حسینیه اعظم زنجان پخش خواهد شد.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان بیان کرد: قبل از شروع این برنامه سخنرانی مذهبی با موضوع آموزه‌های قرآن به‌مدت ۱۵دقیقه پخش می‌شود و طبق هماهنگی صورت گرفته این مراسم در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان از شبکه سراسری شما نیز پخش خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه افطاری تحت عنوان (رحمت آیی) هم به‌مدت ۶۰ دقیقه در لحظات روحانی اذان مغرب میهمان سفرهای روزه داران عزیز خواهد بود. بهره‌مندی از صحبت‌های کارشناسی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارش‌های ویژه جهت اشاعه فرهنگ سفره‌های ساده در افطار، مهمانان ویژه از مناطق مختلف استان، پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد جهت جلب مشارکت‌های مردمی در جشن گلریزان، وله‌های مختلف از آیتم‌های جذاب این برنامه هستند.

 

این مسئول پخش مراسم در لیالی قدر و ایام شهادت مولی متقیان (ع)، راهپیمایی باشکوه روز قدس و عید سعید فطر را نیز از ویژه‌برنامه‌های مختلف پیش‌بینی شده در این برهه زمانی برشمرد و افزود: امسال برای نخستین بار ویژه‌برنامه سحری تحت عنوان «اوباشدانلار» به‌مدت ۷۵ دقیقه بصورت زنده از محل مسجد جامع زنجان پخش خواهد شد. 

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: ۳۰ شب ، ۳۰مسجد عنوان دیگر ویژه‌برنامه تولیدی معاونت سیماست که سخنرانی و مراسم ادعیه ۳۰مسجد زنجان را در شب‌های ماه مبارک رمضان پخش خواهد کرد. 

 

وی یادآور شد: نوجوانان عزیز هم میهمان برنامه «حافظان وحی» هستند که به معرفی کودکان و نوجوانان فعال در عرصه قرآنی می‌پردازد و آموزش روخوانی صحیح قرآن، ویژه این گروه سنی همه روزه به‌مدت ۱۵ دقیقه توسط مربیان دارالقرآن زنجان انجام خواهد شد. سایر برنامه‌های روتین سیما مثل خانواده، بیزیم اللر، شهر قشنگ، مسجد اوشاقلاری، هوای تازه  هم به فراخور موضوع حال و هوای رمضانی بخود می‌گیرند.

 

لطیفی ابراز کرد: پخش سیما هم آیتم‌ها و برنامه‌های مختلفی را برای این ایام تأمین و تدارک دیده است. مستندهای رمضان در استان‌ها، سلسله سخنرانی‌های آیت‌الله ناصری، سریال امام علی (ع) با دوبله به زبان ترکی که هر شب ساعت ۲۲ پخش خواهد شد و سریال سر دلبران نیز که هر روز ساعت ۱۷ به روی آنتن خواهد رفت، از جمله مهمترین برنامه‌هایی هستند که در ایام ماه مبارک برای مخاطبان سیما تدارک دیده شده است.

 

وی به برنامه‌ریزی معاونت صدا برای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اوباشدانلیق، عنوان برنامه ویژه لحظات ملکوتی سحر است که با آیتم‌هایی مانند دعای سحر، مناجات، مبحث کارشناسی و تفسیر، آداب و رسوم محلی و شرح دعای سحر، همه روزه به‌مدت ۷۰ دقیقه همراه سحرخیزان خواهد بود.

 

این مسئول بیان کرد: دیگر ویژه‌برنامه رادیو، افطارلیق نام دارد که همه روزه به‌مدت ۹۰ دقیقه، در زمان افطار پخش می‌شود و شامل آیتم‌هایی مانند آداب و رسوم سفره افطاری، تغذیه در ایام روزه‌داری نمایش، ارتباط با استان‌های مختلف، پرداخت به آداب و رسوم رمضان در شهرستان‌ها، گزارش از زندان‌ها جهت کمک به آزادی زندانیان، گزارش مردمی، سخنرانی است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان خاطرنشان کرد: پخش مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم به صورت زنده از حسینیه اعظم زنجان نیز یکی دیگر از برنامه‌های معاونت صدا در این ایام است که هر روز به مدت یک ساعت پخش خواهد شد. شبکه استانی صدا، برای شب‌های قدر و شهادت امیرالمومنین(ع) نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است که در زمان مقرر پخش می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه فریاد رهایی، عنوان ویژه‌برنامه زنده پوشش روز جهانی قدس است که به‌مدت ۱۸۰ دقیقه بصورت زنده به سمع شنوندگان خواهد رسید، ادامه داد: در روز عید سعید فطر هم برنامه عید بندگی به‌مدت ۶۰ دقیقه با آیتم‌های شاد و متنوع همراه شنوندگان خواهد بود.

لطیفی یادآور شد: سایر برنامه‌های روتین رادیو از جمله سلام زنجان، یاشاییش، جوانه‌ها، شریعت یولی، آی ایشیقیندا  نیز هر کدام به فراخور موضوع با حال و هوای این ماه مبارک پخش خواهد شد.

 

این مسئول تصریح کرد: معاونت اطلاعات و اخبار هم ضمن توليد گزارش‌ها و تفاسير خبری با موضوعات فرهنگی و اجتماعی ویژه این ماه، به بررسی وضعیت بازار و نظارت‌های ویژه این ایام خواهد پرداخت و در مجموع تلاش شده بتوان در این ایام لحظاتی سرشار از معنویت را برای روزه‌داران مومن فراهم شود.

 

ارسال نظرات