استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران بافق:
نشست اخلاق حجت الاسلام والمسلمین کارگران با محوریت اخلاق و تزکیه نفس در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۵۱۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: هرکس از واژه تلاوت قرآن فاصله گرفت در تاریکی قرار می‌گیرد، انسان یا در صراط نور است و یا در صراط تاریکی، و در این میان هر کس نور و تاریکی را درهم و مخلوط کند از صراط مستقیم بازمانده و به شخصی مانند شمر در کربلا تبدیل می‌شود.
این استاد اخلاق با بیان روایتی از آیت الله بهجت (رحمه الله علیه) اظهار کرد: مغز هیچ دانه‌ای را بدون پوسته نمی‌کارند و بایستی با پوستش باشد مثل دانه هندوانه و آفتابگردان، که خود مغز باید پوسته را کنار بزند و سر بزند بنابراین انسان نیز باید پوسته خود را کنار بزند و روح خود را به تعالی برساند و این مغز آدمی است که باید دچار گمراهی نشود تا روحش آزادتر گردد و در این راه به فرمود: پیامبر گرامی اسلام از قرآن و اهل بیت که نور هدایت هستند بهره بگیرند.
وی افزود: اینکه انسان دچار ظلمت و گمراهی می‌شود به خاطر عدم رشد و عبور از پوسته تن و گرفتار شدن در آتش دوزخ است به گونه‌ای که در حدیث قدسی آمده آنقدر مأمورین جهنم انسان‌های بدکار را به جهنم می‌اندازند که مأمورین می‌گویند تو از بلعیدن سیر نشدی؟! و جهنم می‌گوید: نه؟!
حجت الاسلام کارگران گفت: دنیای کفر مثالش مثال مرداب است که هر چه در آن دست و پا بزنی زودتر غرق می‌شوی و غرق شدن انسان در جهنم به خاطر این است که نتوانسته نور را از ظلمت تشخیص دهد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات