خبرهای داغ:
بر اساس آمار بانک مرکزی، سکه امامی، دلار و سهام، بیشترین رشد قیمت‌ها را در سال ۹۷ داشتند و رشد قیمت این سه، از رشد قیمت مسکن، یورو و سکه طلا طرح قدیم پیشی گرفت.
کد خبر: ۹۱۳۵۴۶۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، بررسی شاخص‌های تغییر قیمتی در سال ۹۷ به نسبت سال ۹۶، نشان دهنده آن است که قیمت‌ها در همه شاخص‌ها رشد داشته و در مقایسه با سال ۱۳۹۶، بیشترین تغییر قیمت در بازارها، متعلق به سکه امامی (۱۶۸ درصد)، نرخ دلار (۱۶۷ درصد) و ارزش سهام (۱۶۱ درصد) بوده است.

بر اساس این گزارش در سال ۹۶ میانگین نرخ سکه طلا طرح قدیم، ۱ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان بود که در سال ۹۷، میانگین نرخ آن به بیش از ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید و این ماجرا در سکه طرح امامی هم تکرار شد و نرخ میانگین آن از یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان در سال ۹۶ به میانگین ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در سال ۹۷ رسید.

همچنین در سال ۹۶، نرخ دلار در بازار تهران، میانگین ۴ هزار و ۴۵ تومانی را ثبت کرد که این نرخ میانگین در سال ۹۷ به ۱۰ هزار و ۷۸۳ تومان رسید و این یعنی رشد نرخ میانگین دلار در بازار تهران طی بازه زمانی ۹۶ تا ۹۷.

علاوه بر این بر اساس اعلام اتاق بازرگانی تهران برگرفته از داده‌های مرکز آمار و بانک مرکزی، بهای میانگین هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در تهران در سال ۹۶، ۴.۹ میلیون تومان بود که این نرخ میانگین در سال ۹۷ با رشدی ۶۷.۸ درصدی، به ۸ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید.

در بررسی‌های انجام شده، شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار نیز با احتساب عدد ۱۰۰ برای شاخص سهام در سال ۹۵، رشدی قابل توجه در سال ۹۷ داشت به طوریکه شاخص ارزش سهام معمله شده در بازار سهام، از ۱۰۰.۲ در سال ۹۶ به ۲۶۱.۶ در سال ۹۷ افزایش یافت و این نشان دهنده رشد ۱۶۱.۶ واحدی در شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام سال ۹۷ به نسبت سال قبل از آن دارد.

در بخش بهای کالا و خدمات مصرفی استان تهران نیز با درنظر گرفتن عدد ۱۰۰ برای بهای کالا و خدمات مصرفی استان تهران در سال ۹۵، این رقم در سال ۹۶ به ۱۰۸.۱ و در سال ۹۷ به ۱۳۹.۳ رسید که رشد ۲۸.۸ درصدی را در این بخش نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها