مهدی مختاری
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد:
دکترجوادیاری گفت: ما با وجود تحریم نظامی 100 درصدی با مدیریت مدیران پاکدست و دلسوز و استفاده از ساختار مناسب به پنجمین نیروی برتر نظامی دنیا از نظر تجهیزات و صد البته اولین از نظر نیروی انسانی تبدیل گشته ایم.
کد خبر: ۹۱۳۵۴۶۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ دکترجواد یاری، کارشناس مسائل اقتصادی در نشست با بسیج اصناف ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: برای پیشرفت در اقتصاد و اثربخشی مثبت در زندگی مردم نیاز به ایجاد مولفه های جدید و تقویت برخی از قوانین موجود با مدیریت صحیح است.
وی در ادامه با تاکید بر مدیریت صحیح و حفظ اسرار در این جنگ اقتصادی گفت: متاسفانه مسئولان با تصویب برخی لوایح به ظاهر کارآمد، به این اقتصاد آسیب دیده ضربات جدی و مهلکی وارد می آورند؛ از زمانی که پرچم تقابل با دشمن با انعطاف و تعامل جابجا گردید مشکلات چنیدن برابر شد. البته قسمتی از این مسئولیت بر عهده مردم است؛ مردم با انتخاب های خود، ایجاد روحیه و امید و مخصوصا تقابل با شایعات، توانایی ترسیم خط و مشی مسئولان را دارند.
وی مهمترین چالش اقتصاد را ضعف مدیریتی و عیوب ساختاری دانست و گفت: ما با وجود تحریم نظامی 100 درصدی با مدیریت مدیران پاکدست و دلسوز و استفاده از ساختار مناسب به پنجمین نیروی برتر نظامی دنیا از نظر تجهیزات و صد البته اولین از نظر نیروی انسانی تبدیل گشته ایم. ما پس از انقلاب به پیشرفت های چشمگیری دست یافته ایم، با این وجود نیاز به پیشرفت بیشتری در بانکداری، صنایع خودروسازی و .... داریم که لازمه آن مدیریت صحیح و تقویت و اصلاح قسمتی از ساختار آن ها است.
وی با اشاره به آیه 139 سوره النساء (همانها که کافران را به جای مؤمنان، دوست خود انتخاب می‌کنند. آیا عزّت... ) گفت: اگر خودمان برای رفع مشکلات تلاش نکنیم کسی برای ما کاری انجام نمی دهد. از دل این تفکر شهید احمدی روشن ها، شهریاری ها و .... متولد شده اند و از تفرکر دیگر بی ارزش دانستن داشته ها و دل بستن به دشمن حیله گر و غداره.
وی افزود: ما می بایست از تجربیات گذشته استفاده کنیم و با مدیریت مناسب از ظرفیت داخلی و جغرافیایی خود همچون تعامل و هماهنگی با کشور های دوست(چین کشوری در حال رشد و قابل اعتماد)، هم پیمان(عراق با حدود 1600 کیلومتر مرز مشترک زمینی وآبی) و همسایه(پاکستان با جمعیتی بالغ بر دویست میلیون نفر که توانایی ایجاد پنجاه میلیون شغل را داراست) بهره کامل ببریم که تمامی این ها منوط به مدیریت صحیح همراه با اعتماد و استفاده از ظرفیت داخلی می باشد.
وی همچنین به بررسی برخی دیگر از مشکلات همچون وابستگی اقتصاد به دلار، شرطی شدن اقتصاد و بازار به تحریم، عملیات روانی، ایراد و ضعف قوانین و ... و راه کارهای مقابله با آن ها پرداخت و در نهایت خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح مشکلات کشور در طول یکسال قابل حل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات