خبرهای داغ:
مدیر حوزه های علمیه قزوین گفت: هر کس که ماندگار شد به واسطه قرآن است و شهید مطهری نیز اگرچه با توطئه دشمن، از میان مردم حذف شد ولی به واسطه نزدیکی و قرابت با قرآن، علیرغم شهادت در روزهای اولیه انقلاب، بازهم ماندگار شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۴۰۴
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی در مراسم آغاز بکار سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان و مددجویان کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: در ابتدا لازم است از دست اندرکاران کمیته امداد که برای خدمت به نیازمندان همواره تلاش می کنند، تقدیر کنیم.


وی ادامه داد: برگزاری همین مسابقه قرآن نیز یکی از اقدامات شایسته ای است که لازم است ارج نهاده شود چراکه قرآن کتاب بزرگی است که ما کمتر از آنچه شایسته این کتاب الهی است بدان توجه کرده ایم.


مدیر حوزه های علمیه قزوین اضافه کرد: در واقع کمیته امداد امام (ره) با برگزاری این مسابقه تجلی و تعالی خود را با این کار رقم می زند.


وی تصریح کرد: هر کس که ماندگار شد به واسطه قرآن است و شهید مطهری نیز اگرچه با توطئه دشمن، از میان مردم حذف شد ولی به واسطه نزدیکی و قرابت با قرآن، علیرغم شهادت در روزهای اولیه انقلاب، بازهم ماندگار شد.


حجت الاسلام عباسی با اشاره به آیه نهم سوره اسراء عنوان کرد: همین قرآن، انسان را به بهترین راه هدایت می کند؛ قرآن در همه خانه ها هست و ممکن است کسی از آن بهره نبرد و یا به واسطه قرآن به اوج رسیده و عزت یابد.


وی عنوان کرد: براساس روایات درجه بندی طبقات بهشت به میزان آیات قرآن است و اگر کسی بهشتی شد، ندا می آید که قرآن را بخوان و بالا برو، حال هر مقدار فردی اهل قرآن باشد به همان میزان نیز بالاتر می رود و کسانی که عامل به قرآن باشند سعادتمندتر می شوند.


مدیر حوزه های علمیه قزوین خاطرنشان کرد: همه حقایق در قرآن است بدین معناست که هر آنچه که دررابطه با هدایت انسان است، کلیات آن در قرآن آمده است.


وی تصریح کرد: اگر به قرآن عمل کنیم همه دردهای بشری در زمینه های مختلف درمان می شود ولی اگر اختلاف داریم به واسطه حسد و تنبلی و بدخواهی و بدبینی است.


حجت الاسلام عباسی در پاسخ به این سوال که قرآن در چه کسانی اثر می کند، گفت: قرآن می فرماید این کتاب شفاست و در جای دیگر می فرماید قرآن کتاب هدایت برای متقین است از این رو درمی یابیم که چرا برای برخی قرآن اثر نمی کند.


وی یادآورشد: انسان هایی که خود را آماده دریافت مفاهیم قرآنی نمی کنند در نتیجه نمی توانند از این کتاب مقدس دریافتی داشته باشند بنابراین اگر کسی ظلم کند، اگر کسی برای تقوای الهی نکوشد و اگر کسی به دنبال کسب رضایت الهی نباشد، نمی تواند دریافت شایسته ای از قرآن داشته باشد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها