امام‌جمعه مهریز در مراسم تجلیل از فرماندهان پایگاه‌های بسیج خواهران، از تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۵۳۹۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز: حجت‌الاسلام محی‌الدینی در دیدار با فرماندهان پایگاه‌های بسیج خواهران شهرستان مهریز از تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در این شهرستان خبر داد و گفت: با ورود شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی به خانواده‌ها، متأسفانه دشمن توانسته است با شبیخون فرهنگی، اعتقادات زنان و مردان ما را نسبت به دین و باورهای دینی سست کند.
امام‌جمعه مهریز هم‌چنین ادامه داد: عدم نظارت و برخورد جدی با پدیده‌های غیراخلاقی، موجب بروز ولنگاری و کشف حجاب بعد از بدحجابی و سگ گردانی در شهرها شده است. پدیده‌ای که احساسات عموم مردم را جریحه‌دار می‌کند و قطعاً مسئولین مربوطه در خصوص این موضوع در پیشگاه خدا باید پاسخ‌گو باشند.
وی یکی از علل بروز این معضلات را عدم تربیت دینی فرزندان و جوانان دانست و گفت: خانواده‌ها با دلسوزی‌های بی‌مورد و محبت‌های بی‌جا موجب دور شدن فرزندان خود از فطرت الهی و نورانیت و معنویت می‌شوند و وقتی دختران و پسران ما با بی‌توجهی والدین از معنویت و اخلاق فاصله می‌گیرند در دام های ضد فرهنگی مورد تبلیغ رسانه‌های غربی گرفتار می‌شوند.
محی‌الدینی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به اهمیت بی‌بدیل معنویت و اخلاق در جامعه تأکید کرده‌اند و ما موظف هستیم در این زمینه تلاش کنیم تا جلوی دشمنی که سلاح نظامی را زمین گذاشته است و با سلاح ولنگاری و بی‌بندوباری، شاکله نظام را تهدید می‌کند بایستیم و از سرعت رشد معضلات اجتماعی بکاهیم.
وی با اشاره به اینکه به امربه‌معروف و نهی از منکر در مهریز کمتر پرداخته‌شده است تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر می‌تواند مردم را از بیراهه احتکار و گران‌فروشی، اختلاس و بی‌حیایی و بی‌حجابی بر حذر دارد و کمترین مرتبه آن تذکر لسانی است. امیدوار هستیم باهمت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و دیگر مسئولین مربوطه، شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در شهرستان تشکیل و کم‌کاری‌های گذشته جبران شود.
در پایان این مراسم از فرماندهان فعال پایگاه‌های بسیج خواهران با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. 
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات