خبرهای داغ:

سومین دوره مسابقات قرآن کمیته امداد برگزار شد

سومین دوره مسابقات قرآن کریم با عنوان "رهپویان ولایت" کارکنان و مددجویان کمیته امداد استان قزوین در رشته های حفظ، قرآئت، ترتیل و اذان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۳۵۳۷۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین در مراسم آغاز بکار سومین دوره مسابقات قرآن کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: انسان هیچ گاه از انس با قرآن بی نیاز نخواهد بود؛ چراکه محتوای غنی آن پاسخی به مهم ترین نیازهای زندگی اوست.


وی ادامه داد: به همین جهت، قرآن کریم از مؤمنان خواسته است تا قرآن را در حد توانشان تلاوت نموده و در انس با این کتاب مقدس کوتاهی نکنند.


محمود مولایی عنوان کرد: تلاوت روزانه قرآن باید در زندگی ما جاری باشد ولی لازم است این دقت را مورد توجه قرار دهیم که تلاوتی که با تدبر در آیات همراه نشود، کم ثمر است و مانند این می ماند که شخصی به گنجینه ای از طلا و جواهر گران بها دست یابد، ولی تنها به مشاهده و شمارش مقدار آن بسنده کند و اندوخته ای بر ندارد.


وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ تلاوت قرآن تصریح کرد: اگرچه نماندن در ایستگاه تلاوت و تدبر در قرآن یک ضرورت است ولی لازم است موضوع تلاوت قرآن نیز در جامعه جدی گرفته شود و در این میان اقشار مختلف به آداب مقدماتی چون تجوید، زیبایی صوت و ... دقت و توجه لازم را داشته باشند.


معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: پیشوایان دینی ما، مسلمانان و علاقمندان به قرآن را از تلاوت سرسری برحذر داشته و بر ترتیل و تدبر تأکید و از زیاد خواندن همراه با تندخوانی برحذر داشته اند .


وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات گفت: در مرحله شهرستانی در مجموع 683 نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد 232 نفر مرد و 451 نفر زن بودند.


حجت الاسلام مولایی عنوان کرد: پس از برگزاری مرحله شهرستانی، 132 نفر به مرحله استانی راه یافتند که 73 نفر مرد و 59 نفر زن هستند.


وی توضیح داد: در مجموع تعداد شرکت کنندگان مرحله شهرستانی و استانی 815 نفر است که از این تعداد 120 نفر زیر 12 سال، 193 نفر از 12 تا 16 سال و 502 نفر از 16 سال به بالا بودند.


معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان و مددجویان کمیته امداد استان قزوین در رشته های حفظ، قرآئت، ترتیل و اذان برگزار می شود که در نهایت 25 نفر از نفرات برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.


1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها