نشست سیاسی حوزه عصمتیه در مسجدالانوار با حضور بسیجیان کلیه پایگاه‌های تابعه این حوزه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۳۶۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد:در این نشست، عزیزی، سخنران سیاسی گفت:امام خمینی (ره) ابتدای وصیتنامه اشان، حدیثی آوردند که پیامبر اکرم (ص) هم آورده بودند، یعنی حدیث ثقلین، که پیامبر فرمودند: من ۲ چیز گرانبه ها پیش شما می گذارم، اگر به این دو چیر متوسل شوید هیچگاه گمراه و ذلیل نخواهید شد، پیامبر دنبال این بودند که همه مردم یکتاپرست شوند.
عزیزی افزود:پیامبر در مدینه حکومت اسلامی تشکیل داد، بعداز پیامبر، حکومت اسلامی به انحراف کشیده شد، تشکیل سقیفه و بیعت با خانقاء باعث شهید شدن حضرت شد، بعداز پیامبر، مردم با ابوبکر بیعت نکردند و گفتند اگر حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بیعت کردند ما هم میکنیم، به همین خاطر به سمت خانه حضرت زهرا رفتند و هیزم بردند (خطبه شقشقیه)
وی گفت:حضرت علی را دست بسته به مسجد بردند و گفتند باید بیعت کنی، حضرت فرمودند: اگر حضرت زهرا بیعت نکنند من هم بیعت نمیکنم، بعد از هوش آمدن حضرت زهرا، احوال علی را پرسیدند، گفتند:علی را دست بسته به مسجد بردند، حضرت به مسجد رفتند و خواستند که مردم را نفرین کنند حضرت علی ۲۵ سال سکوت کرد بدین معنی که دست به شمشیر نبرد، پس از زمان پیامبر تا زمان امام زمان حکومت اسلامی و جهانی تشکیل نشد، یعنی حاکم الهی قوانین الهی را اجرا می‌کند.
امام خمینی هم حرکت کرد برای تشکیل همین حکومت اسلامی تنها کسی که تشکیل حکومت اسلامی داد، امام خمینی بودند، اما بعداز ۱۰ سال فهمیدند نتوانستند قرآن را خوب پیاده کند، چون نتوانستند عدالت را خوب اجرا کنند، جامعه الهی وقتی تشکیل میشود که مردم زمینه ظهور را فراهم کنند.
عزیزی با اشاره به وضع موجود جامعه گفت: الآن هم باید زمینه ظهور را فراهم کرد. عمل به قرآن می‌تواند زمینه ساز ظهور باشد و مهمترین چیز عدالت است؛ و ۲ چیز که در بیانیه گام دوم بیان اهمیت دارد.
الف: ایجاد تمدن نوین اسلامی
ب: آمادگی برای طلوع خورشید ولایت
و زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) از طریق عمل به قرآن و برقراری عدالت بوجود میآید
وی گفت: از شعار‌های انقلاب اسلامی آزادی ،اخلاق ، عدالت و معنویت است که اگر به این شعار‌ها عمل شده بود، دنیا خیلی بهتر بود.
در پایان به سوالات افراد شرکت کننده پاسخ داده شد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات