خبرهای داغ:
یک مقام نزدیک به هیئت نظارت بر برجام به ایسنا گفت: «احتمالا دکتر روحانی چهارشنبه برنامه‌های مرحله‌ای برای انجام اقدامات متقابل در برابر خروج آمریکا از برجام را اعلام خواهد کرد».
کد خبر: ۹۱۳۵۳۵۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

یک مقام نزدیک به هیئت نظارت بر برجام به ایسنا گفت: «احتمالا دکتر روحانی چهارشنبه برنامه‌های مرحله‌ای برای انجام اقدامات متقابل در برابر خروج آمریکا از برجام را اعلام خواهد کرد».


یک بار دیگر بخوانید؛ «برنامه‌های مرحله‌ای برای انجام اقدامات متقابل در برابر خروج آمریکا از برجام»! مخاطب تصور می‌کند آمریکا همین دیروز یا پریروز از برجام خارج شده و حالا آقای روحانی می‌خواهد واکنش متقابل و بهنگام نشان دهد! اما واقعیت این است که یک سال از پیمان شکنی آمریکا و سپس اروپا می‌گذرد.


آقای روحانی شب ۱۸ اردیبهشت ۹۷ بلافاصله پس از اعلام خروج آمریکا از برجام خارج شد و در حالی که همه منتظر اقدام بازدارنده و موثر بودند، گفت «شر یک مزاحم از برجام کم شد». همین و تمام! بعد از آن هم با وجود توقف همه تعهدات ضد تحریمی اروپا، دولت روحانی به انجام یکطرفه تعهدات ادامه داده است. این مثل این است که کارگری بی‌اجر و مزد بیگاری بکشد.


چگونه ادعا شد «شر یک مزاحم از سر برجام کم شد»؛ در حالی که روحانی گفته بود «اروپایی‌ها آقا اجازه هستند و آمریکا کدخداست و بستن با کدخدا راحت‌تر است»؟ همین پریروز زمانی نیا از اعضای تیم مذاکرات روحانی تصریح کرده «طرف اصلی ما آمریکا بود و حتی اروپایی‌ها خرده می‌گرفتند که مذاکرات خود را باآمریکا تمام کرده‌اید و اکنون از ما می‌خواهید آن را تایید کنید… اروپا از برجام حمایت می‌کند اما در عمل کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد. اروپایی‌ها متوجه شدند گروگان هستند و برای استقلال تلاش می‌کنند اما این موضوع ۵۰ - ۶۰ سال طول می‌کشد».


چرا دولت دچار اختلال در درک به هنگام مسائل و واکنش به وقت است؟ چرا یک سال معطل و علاف اروپا ماندند و در مقابل بازگشت تحریم‌ها حالت کرختی و بی‌واکنشی به خود گرفتند؟ و چرا تازه می‌گویند می‌خواهند به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان دهند؟ آیا این واکنش، واقعی و موثر و قاطع است یا صرفاً برای ساکت کردن مردم و صاحب نظران و مجلس که از بی‌عملی دولت شاکی هستند؟ واکنش واقعی، توقف همه تعهدات در مقابل توقف همه تعهدات ضد تحریمی آمریکا و اروپاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها