دوم مرداد ماه سال 97 بود که نمایندگان در خانه ملت طرحی را تصویب کردند که با آن مدیران بازنشسته‌ای که حکم بازنشستگی آنها صادر شده است باید ظرف مدت دوماه از ابلاغ قانونی صندلی خود را تحویل مدیران جوان بدهند.
کد خبر: ۹۱۳۵۳۰۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دوم مرداد ماه سال 97 بود که نمایندگان در خانه ملت طرحی را تصویب کردند که با آن مدیران بازنشسته‌ای که حکم بازنشستگی آنها صادر شده است باید ظرف مدت دوماه از ابلاغ قانونی صندلی خود را تحویل مدیران جوان بدهند. به جرأت می‌توان این اقدام را به عنوان یکی از مهمترین تصمیمات و مصوبات نمایندگان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی دانست.

27 شهریور ماه که رئیس‌جمهور «قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» را برای اجرا ابلاغ کرد، بسیاری از مدیران بازنشسته، پس از اطلاع از قانون مذکور و ابلاغ آن توسط رئیس‌جمهور در اقدامی ارزشمند استعفا کردند و خود را تابع آنچه قانون می‌گوید نشان دادند. برخی مدیران نیز تلاش کردند که خود را شامل استثنائات ذکر شده در متن قانون مصوب مجلس برای عدم به‌کارگیری بازنشستگان جلوه دهند.

در استان بوشهر هم علی‌رغم تلاش‌های دستگاه‌های متولی برای معرفی افراد بازنشسته، ظاهرا هنوز شائبه حضور مدیران بازنشسته‌ای  وجود دارد که با توجیهات خود بر صندلی مدیریت تکیه زده‌اند و فعلا قصدی برای ترک این پست ندارند.

یکی از این سازمان‌ها، منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است که بر اساس رأی دیوان محاسبات کشور، مدیران آن مشمول قانون بازنشستگی هستند.

بر اساس پیگیری‌های مختلف، چند از تن مدیران ارشد منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ظاهرا مشمول «قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» می‌شوند. این موضوع زنگ خطری برای مدیران دستگاه‌های اجرایی دیگر استان هم محسوب می‌شود که شائبه بازنشستگی آنها وجود دارد.

انتظار می‌رود با گذشت بیش از هفت ماه از ابلاغ این بخش‌نامه توسط رئیس‌جمهور، دستگاه‌های متولی استان با حساسیت بیشتری این موضوع را مجددا در دستور کار خود قرار داده و پیگیری نمایند تا اگر شائبه‌ای در این خصوص در اذهان مردم وجود دارد، از بین برود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات