هم زمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کلاس‌های قرآنی، اخلاقی و عقیدتی ویژه پایوران و سربازان در حسینیه ثارالله سپاه درگز برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۲۹۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام عبدالهی  در اولین جلسه ماه مبارک رمضان گفت: با اینکه تمام ماه‌های سال مخلوق و متعلق به خداوند است، اما تنها ماه رمضان را شهرالله نامیده اند و این نشان از عظمت و اهمیت این ماه می‌باشد.

وی افزود: برخی از ماه ها، مکان‌ها و زمان‌ها که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند منتسب به خدا می‌شوند، تمام مساجد خانه خدا هستند، اما از این بین تعبیر بیت الله فقط منتسب به کعبه می‌باشد، در بین ماه‌ها نیز این حکم صادق است، در تمام ایام ما مهمان و نانخور خدا هستیم، اما این ماه را ماه ضیافت الله (دعیتم الی ضیافه الله) نامیده اند این‌ها همگی نشان از اهمیت این ماه دارد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه درگز در توصیف عظمت ماه مبارک گفت: این ماه از چنان عظمتی برخوردار است که در روایات آمده است انسان بدبخت کسی است که در این ماه آمرزیده نشود.

وی گفت: ماه مبارک برکات معنوی زیادی دارد، بنا به قانون پاداش و عقاب الهی تنها به افعال اختیاری و ارادی ثواب و عقاب تعلق می‌گیرد، اما در این ماه خداوند به افعال غیر اختیاری مثل نفس کشیدن و خوابیدن نیز ثواب عبادت و تسبیح می‌دهد یعنی به هربهانه‌ای می‌خواهد بندگان خود را مورد لطف و مرحمت قرار دهد.

حجت الاسلام عبدالهی در پایان گفت: باید توجه ویژه‌ای در این ماه در کسب فیوضات و برکات آن داشته باشیم و تمام تلاشمان این باشد که بهترین بهره‌ها را از این ماه فضیلت و رحمت ببریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها