خبرهای داغ:
استاندار فارس با اشاره به وقوع سیل در شیراز تأکید کرد که کمک‌رسانی به سیل‌زدگان همچنان ادامه خواهد یافت و کمک‌های معیشتی تا سقف ۵ میلیون تومان به خسارت‌دیدگان پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۲۷۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در جمع فعالان و دست‌اندر کاران مدیریت سیل در شهرک سعدی شیراز با تأکید بر اینکه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان همچنان ادامه خواهد یافت و کمک‌های معیشتی تا سقف ۵ میلیون تومان به خسارت‌دیدگان پرداخت خواهد شد، ادامه داد: خسارت‌هایی که به زیرساخت‌ها و اراضی باغی و کشاورزی وارد شده است برآورد می‌شود و به تدریج جبران خواهد شد.

وی تأكید كرد: دولت در استان فارس همراه و همگام با همه دستگاه‌ها و نهادها برای مدیریت سیل وارد شد و عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت.

رحیمی با بیان اینكه سیل، علی‌رغم آسیب‌ها نعمت‌های زیادی مانند پر شدن سدها و خوشحالی کشاورزان را به همراه داشت، افزود: در این حادثه نظام جمهوری اسلامی که صاحب یک سرمایه اجتماعی عظیمی بود از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و همگان به روشنی این سرمایه اجتماعی را در مدیریت سیل مشاهده کردند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر اینکه اگر منیت‌ها در کار نباشد و همه دست‌اندرکاران یکدیگر را به رسمیت بشناسند به موفقیت دست پیدا می‌کنیم، گفت: ممکن است برای رسیدن به اهداف، روش‌های مختلفی داشته باشیم؛ اما همه زیر پرچم نظام اسلامی خدمت می‌کنیم.

رحیمی تأکید کرد: اگر کار برای خدا باشد و به نیت رضای خداوند قدم برداریم و خودخواهی‌ها کنار برود، بزرگترین موفقیت‌ها و رضایت خلق خداوند را به دست می‌آوریم.

استاندار فارس با بیان اینکه در جریان وقوع سیل در شهرک سعدی شیراز ابتدا امداد و نجات و سپس اسکان آسیب‌دیدگان مورد توجه قرار گرفت، گفت: برخی روزهای وقوع سیل، ۳۰۰ هزار نفر اسکان در استان فارس صورت گرفت که حدود ۱۵۰ هزار نفر از آن‌ها در شیراز بود و برای خدمات‌رسانی به آن‌ها افراد و دستگاه‌های مختلف مشارکت دلسوزانه‌ای داشتند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه کاری که برای خدا باشد نیازی به تبلیغ ندارد و خودش تبلیغ می‌شود، گفت: در جریان سیل شیراز همه دست‌اندرکاران با هدف رضای خداوند تلاش کردند و این فعالیت‌ها در سطح کشور و دنیا انعکاس خوبی داشت.

رحیمی، بارندگی و سیل شیراز در بهار ۹۸ را بی‌سابقه دانست و گفت: میزان بارندگی سال ۹۶ در شیراز ۱۳۰ میلی‌متر بود در حالی که در بهار۹۸ در یک ساعت، ۷۸ میلی‌متر باران بارید که موجب سیلاب شد و این شرایط با سیلاب‌های گذشته شیراز که پس از سه روز بارندگی و در اثر طغیان رودخانه صورت می‌گرفت، متفاوت بود.

وی، ساخت‌وساز غیر اصولی و اشغال مسیل ها در دروازه قرآن و منطقه سعدی را از جمله عوامل وقوع سیلاب برشمرد و افزود: برخی خانه‌های آسیب دیده در سیلاب که در مسیل واقع شده‌اند باید جابجا شوند و فضاهای تفریحی و ورزشی و مذهبی مناسبی در این شهرک و اطراف آرامگاه سعدی ایجاد خواهد شد.

استاندار فارس همچنین با تقدیر با تشکر از مشارکت و فعالیت و تلاش‌های مستمر و موثر و گسترده همه دست‌اندرکاران مقابله با سیل در شهرک سعدی گفت: این شکل از همکاری می‌‌تواند در سایر بخش‌ها و دیگر نقاط استان نیز برای رفع آسیب‌ها و محرومیت‌ها ادامه داشته باشد.

یادآور می‌شود، در این جلسه نمایندگان گروه‌های مردمی و جهادی و دستگاه‌ها و نهادهای فعال در مدیریت سیل شهرک سعدی به بیان گزارشی از اقدامات خود پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها