نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:

کمبود اقلام اساسی مردم با مدیریت جهادی و تدبیر حل خواهد شد/ مدیرانی که اعتقاد به تلاش شبانه روزی ندارند باید کنار روند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود اقلام اساسی مردم گفت: آنچه باعث این مشکلات شده نبود عزم ، اراده و تدبیر لازم برای حل این مشکلات می باشد.
کد خبر: ۹۱۳۵۲۲۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین باید سیر قانونی خود را طی کند گفت: مجلس نظر قطعی خودش را در مورد سهمیه بندی بنزین پایان جلسه غیر علنی اعلام کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد مجلس در برابر سهمیه بندی بنزین موافق ولی در رابطه با افزایش قیمت آن مخالف است افزود: اولویت مجلس شورای اسلامی احیای کارت های سوخت، مدیریت مصرف، کاهش مصرف بی رویه بنزین و جلوگیری از قاچاق بنزین است که در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد دولت باید تلاش بیشتر کند و اینکارها خودش منافع را تأمین می کند بیان داشت: رویکرد مجلس در مورد سهمیه بندی بنزین سبب صرفه جویی بسیار زیادی را برای دولت رقم خواهد شد و می تواند درآمدهای دولت را افزایش دهد و هزینه های آن را پایین بیاورد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی و مشکلاتی که برای مردم وجود دارد مورد موافقت مجلس نیست عنوان کرد:  تورم احتمالی که ممکن است از این موضوع حاصل شود و نوع رویکرد دولت نسبت به افزایش قیمت بنزین که از این موضوع راهکاری برای افزایش درآمد می خواهد دنبال کند مورد تأیید اکثریت نمایندگان مجلس نیست و به همین خاطر این پیام به شکل شفاف و روشن به دولت اعلام و منتقل شد.

رییس فراکسیون صادرات مجلس شورای اسلامی در خصوص کمبود اقلامی چون ماکارونی،شکر و... تصریح کرد: در راستای کاستی هایی که در اقلام اساسی مردم ایجاد شده است نمایندگان مرتب به دولت تذکر می دهند و همچنین مجلس آمادگی دارد که در صورت ارائه طرح یا لایحه ای از جانب دولت برای ساماندهی بازار اگر ارائه شود قطعا مجلس آن را با رویکرد کمک و حمایت بررسی خواهد کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس راهکار رفع مشکلات را اراده ای قوی و عزمی ملی دانست و افزود: با همین قوانین و مقررات جاری امکان مدیریت بازار، ساماندهی بازار و کنترل بازار وجود دارد ولی به نظر می رسد آنچه باعث این مشکلات شده نبود عزم ، اراده و تدبیر لازم برای این موضوع می باشد که این مشکلات را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دولت را مکلف به ارائه راهکارهایی برای تأمین نیازهای اساسی مردم دانست و گفت:هم اکنون مشکل کمبود قوانین در کشور نداریم که مجلس بخواهد به آن ورود کند و کمبودها بیشتر به نوع مدیریت برمی گردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بیانات امام خامنه ای در مورد آرایش نظامی دشمن مقابل جمهوری اسلامی افزود: در شرایطی که کشور بنا به فرموده مقام معظم رهبری دشمنان در آرایش جنگی قرار گرفته اند و ما هم در شرایط خصومت ، کینه ورزی و دشمنی آمریکائیها قرار داریم نیروها و مسئولینی که در پست های خود هستند باید با این رویکرد به صحنه بیایند و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات داشته باشند و با مدیریت جهادی در مسئولیت های خود خدمت کنند.

وی در این خصوص تصریح کرد: دولت باید بررسی کند هر وزیر،مدیر یا مسئولی که چنین توان و رویکردی را در قبال مشکلات ندارد باید از مسئولیت کنار رود و آقای رئیس جمهور اینها را کنار بگذارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان خاطر نشان کرد:  به هر حال مجلس شورای اسلامی تا جایی که قابل تحمل باشد تذکرات خود را می دهد و در غیر اینصورت در این شرایط حاد خودش مجبور به ورود خواهد شد.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار