مدیر کل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری مرکزی تأکید کرد:

وظیفه سامانه دیده بان رصد تحقق بخش اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب است/ لزوم آشنایی همه اقشار با بیانیه گام دوم انقلاب

مدیر کل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری مرکزی گفت: برای تحقق بیانیه آشنایی فعالان صنعتی وعلمی،صاخبان صنایع و واحدهای تولیدی و کشاورزی با بیانیه گام دوم لازم و ضروری است.
کد خبر: ۹۱۳۵۱۹۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید موسایی مدیر کل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری مرکزی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به دایره فعالیتی این اداره در امور اقتصادی گفت: حوزه منابع اقتصادی و توسعه منابع در دو بعد مرتبط با یکدیگر برنامه ها را پیش می برند که اول در بحث حوزه اقتصادی و دوم در حوزه برنامه ریزی،تعامل با دانشگاه ها و مراکز علمی و نظارت بر پیشبرد برنامه های اداری،اصلاح ساختار و فرآیندها برنامه ها را پیش میبرد.

وی با بیان اینکه در موضوع تعامل با دانشگاه ها سیاست هایی چون اصلاح الگوی مصرف در حوزه برق و آب را مد نظر داریم افزود: همچنین در زمینه کارگروه آموزش،پژوهش و فناوری برنامه هایی در دستور کار گذاشته ایم.

وی با اشاره به اینکه با شورای راهبردی تعامل که با مدیریت استان مرتبط می باشد هماهنگی های لازم را انجام می دهیم بیان داشت: حقوق شهروندی در مرکز خدمت،میز خدمت و مدیریت دانش از جمله مباحث تخصصی این حوزه است.

وی بیانیه گام دوم را نقشه ای مهم برای مسیر دهه پنجم انقلاب دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری دو روز بعد از چهلمین سالگرد باشکوه انقلاب اسلامی بیانیه ای به عنوان مانیفست و دکترین انقلاب در پنجاه سال آینده را طراحی کرده و طی سخنانی شکاف بین وضع موجود و وضع مطلوب را طراحی کردند.

وی در این خصوص ادامه داد: ۷ اولویت مهم که رهبری در این بیانیه به آن اشاره کردند شامل علم و پژوهش،معنویت و اخلاق،اقتصاد،عدالت و مبارزه با فساد،استقلال و آزادی،عزت ملی و روابط خارجی و سبک زندگی لز جمله این مباحث مهم هستند.

وی در تشریح مولفه های اساسی بیانیه گام دوم عنوان کرد: همچنین رهبری پنج محور اساسی که مرزبندی های انقلاب را در آن تشریح نمودند شامل چالش های موجودی که در چهل سال گذراندیم،اقدامات اساسی در چهل سال،استقرار نظام اسلامی،ورود جوانان به عرصه های مدیریتی و باور ما می توانیم و عدالت و مبارزه با فساد که نبود الگوی اساسی را گوشزد کردند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه در اثر بازگشت تحریم های ظالمانه آمریکا دچار یک سری بحران های جدی شده است افزود: استانداری نقش نهادی حاکمیتی و محوری در استان را دارد که مدیریت خوب استانداری می تواند اقدامات خوبی برای کاهش و رفع کامل مشکلات انجام دهد.

وی ادامه داد: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب سه گام اساسی طراحی شد که مسئول پیشبرد مولفه اقتصادی بیانیه گام دوم به حوزه معاونت اقتصادی و توسعه منابع واگذار شده است.

وی در توضیح اولین گام اساسی در تحقق بیانیه اضافه کرد: حمایت و گفتمان سازی که نقش مهم و اساسی رسانه ها را می رساند که بیانیه گام دوم انقلاب تبدیل به گفتمان غالب و اساسی جامعه تبدیل شود و لازم است رسانه ها همراه مسئولین نقش آفرینی داشته باشند.

وی در این خصوص تصریح کرد: دومین کار اساسی برای تحقق بیانیه آشنایی فعالان صنعتی وعلمی،صاخبان صنایع و واحدهای تولیدی و کشاورزی با بیانیه گام دوم است.

وی افزود: سومین کار مهم هم در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب حوزه عمل و اجرای برنامه های عملیاتی تهیه شود و تمرکز و تأکید بر روی مدیریت اقتصاد مقاومتی حاکم باشد.

وی در پایان با اشاره به ایجاد سامانه دیده بان خاطر نشان کرد: همچنین سامانه دائمی دیده بان که وظیفه رصد بیانیه گام دوم در حوزه اقتصادی را داراست از دیگر برنامه ها می باشد که دستگاه های اجرائی موظف به ارائه برنامه ها در قالب این سامانه هستند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات