همایش طلایه داران تبلیغ با محوریت توجیه مبلغان اعزامی در کنار تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در شهرستان قروه در آستانه فرارسیدن ماه رمضان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۰۲۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حجت الاسلام علی محسن منتشلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه در همایش طلایه داران تبلیغ رمضان ۱۴۴۰ ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان گفت: ان شاء الله تبیین گام دوم انقلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی است توسط شما مبلغین و مبلغات مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: لازم است طلاب و روحانیون عزیز به هر نقطه‌ای که اعزام می‌شوند، به تشریح منظومه فکری مقام معظم رهبری مدظله العالی به صورت دقیق و درست بپردازند و این مسئله امسال در ماه مبارک رمضان در دستورکار است.

حجت الاسلام حسن بابائیان امام جمعه شهرستان قروه نیز در این همایش گفت: روحانیون جهادگرانند چراکه می‌توانستند در همه مشاغل ورود کنند، ولی همه را رها کرده و سرباز امام زمان (عج) شده اند و امروز وظیفه روحانیون پرداختن به واقعیت‌ها است.

وی ادامه داد: مبلغین دینی باید نسبت به دیانت مردم نیازسنجی داشته و بدانند چه چیز‌هایی نیاز است تا در میان مردم مطرح شود.

به گفته وی آگاه کردن مردم از پرداخت زکات و خمس و اثرات آن در جامعه باید توسط مبلغین روحانی صورت گیرد و نسبت به اهمیت این موضوع جامعه را مطلع نمایند.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در راستای حمایت از نیازمندان، افزود: یکی از معضلات در شهرستان قروه جایگاه نامناسب زندان است که بر اثر بی تدبیری مسئولان در گذشته ساخته شده و حالا خانواده زندانیان با مشکل در این زمینه مواجه هستند.

وی نبود مسیر مناسب تاکسی و وسیله نقلیه اختصاصی برای خانواده زندانیان به ویژه زنان و دختران را آسیب دانست و تصریح کرد: با پرداخت زکات می‌توان در حمایت از خانواده زندانیان دست داشت و به نوعی باری از دوش آنان برداشت.

باباییان در ادامه از یکسری بی تدبیری‌ها و بی توجهی مسئولان دولت نسبت به حل مشکلات در جامعه انتقاد کرد و خواستار پایبندی به مسئولیت‌ها و تعهد به وعده‌ها شد.

حجت الاسلام شیرمهد استاد حوزه و دانشگاه و مدرس کارگاه‌های تبیین گام دوم انقلاب اسلامی نیز در همایش طلایه داران تبلیغ ماه رمضان این شهرستان گفت: بیانیه گام دوم منبعث از روح بزرگ و تجربه عظیم و معرفت عمیق مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک منشور راهبردی است، گفت: تعبیر گام دوم انقلاب اسلامی تعبیر دقیقی است و باید دانست که شخصی که گام اول را برداشته است، در صدد گام دوم خواهد بود و کسی که گام بر می‌دارد باید هدف داشته باشد و لذا انقلاب و بیانیه هدفی دارد.

در ادامه این همایش مهندس امان اللهی فرماندار شهرستان قروه نیز گفت: وضعیت اقتصادی امروز و معیشت سخت مردم و در برخی موارد سوء مدیریت و تحریم‌ها آرامش و امید را می‌طلبد و مبلغین دینی در تزریق امید و آرامش در جامعه نقش مهمی دارند و با تقویت وحدت برای از بین بردن تفرقه میبایست طلاب و روحانیون در بحث امید بخشی به مردم نیز تلاش بیشتری کنند.

وی افزود: پشتوانه ما در این کشور علاوه بر اقتدار نظامی که در منطقه و جهان داریم، مردم و اعتباری است که مراجع عظام تقلید و شخص مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بین مردم دارند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات