مراسم تجلیل از مربیان واساتید و برترین‌های ناحیه مقاومت بسیج سپاه عمار باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) و احمدی مسئول دفتر حوزه نمایندگی، ولی فقیه، مسئولین بسیج دانشجویی و پایوران ناحیه عمار و مربیان برتر عقیدتی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۰۲۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در این مراسم حجت الاسلام حسینی از بسیج و سپاه به عنوان یک نهاد تابع دین تقوا، درک و عمل انقلابی یاد کرد و گفت: اوایلی که سپاه تشکیل شد با همین تفکر اکثر فرماندهان سپاه، روحانی بودند و یک واحد منسجم بود که قرار بود یک کار فرهنگی بصیرتی را دنبال کنیم. وقتی با یک هجمه ناجوان مردانه مواجه شدیم نیروی متشکل برای حراست از انقلاب اسلحه به دست گرفت و از دستاورد‌های انقلاب دفاع کرد.

حسینی اظهار کرد: فرماندهان ما در منطقه روحانیون جوانی بودند که از جمله آن‌ها به شهید کاوه میتوان اشاره کرد. سپاه آن زمان برای اجرای ماموریت خودش، مجبور بود یک سازمان نظامی تشکیل بدهد لذا پادگان ایجاد کرد و زمانیکه منافقین در همه شهر‌ها جنگ شهری را شکل داد، سپاه باز سازمان خودش را در قالب بچه‌های اطلاعاتی عملیات آماده کرد. زمانیکه مملکت احتیاج به بازسازی پس از جنگ داشت سپاه سازندگی آماده به خدمت شد. سپاه در هر زمان متناسب با نیاز زمان، نیاز انقلاب نیروی از خودگذشته فداکار خود را سریع سازماندهی و اعزام کرد.

وی ادامه داد: آرزو‌ها موتور محرک انسان‌ها هستند. آن انسانی که آرزویش فیض الهی باشد، انسانی که آرزویش جلب رضایت خدا باشد بنای فی الله را دنبال میکند. هر چقدر ایمان، عمل و اعتقاد محکم‌تر باشد، پای انسان در حین عمل هم محکم‌تر گذاشته می‌شود و این ویژگی است که سپاه دارد و دیگران به این پی برده اند و فشار می‌آوردند و تخریب می‌کنند.

وی با بیان اینکه ویژگی خاص انسان تعلیم پذیری اوست، افزود: دیگرانی مثل شیطان از این ویژگی استفاده کرده و شیطنت را آموزش میدهند. زمانیکه انسان در خدمت پیامبران و در خدمت تعالی قرار بگیرد، تلاش میکند که رشد کند و بالا برود و مقربین و فرشتگان به او رشک میبرند و اگر این بعد وجودی انسان در خدمت شیطان قرار بگیرد میشود این محصولی که ما امروز میبینیم، حاکمان شرور دنیا که خود را کدخدا می‌نامند.

وی ادامه داد: وقتی هر یک از مظلومین به سمت ما می‌آیند و از ما کمک میگیرند آن انسان‌ها شرور متوجه واقعیت حقیقی ما می‌شوند که یک نیروی از خود گذشته، ایثارگر مثل سپاه با خصایص پاسداری برای جهان اسلام آماده می‌کنیم، مخالف ما هستند و با این قصه هم ایجابی و سلبی مخالفت می‌کنند و جلوی این قصه رو بگیرند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: ارزش هر چیزی را زمانی درک میکنیم که نقیض و یا ضد آن را ببینیم.

وی ابراز داشت: معارفی که ما در دین داریم سرمایه عظیمی است که در اختیار ماست و ما باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

رهبر روحانی ما همچون امامی در جامعه اسلامی است که در هر موضوعی ورود پیدا می‌کند و همچون معلم از آن آگاهی دارد و این را در کشور‌های اسلامی دیگر میبینیم که با افتخار به این مسئله نگاه می‌کنند و ما خود غافل هستیم.معارف غنی عظیمی که ما در دین خود داریم که از آن غافل هستیم. افرادی همچون شهید مطهری‌ها که سی سال پیش مطالبی راجع به حجاب نوشته اند و منطق قوی را ارائه  و شبهاتی را پاسخ داده اند که کسی تاکنون نتوانسته اینکار را انجام بدهد.

وی در پایان به این " سوال که چرا روحانیون در جامعه امروز مغضوب هستند و فحش و تهمت بسیار شنیده اند " پاسخ داد:چون روحانیون پرچمدار مسائل دینی هستند و همواره مورد غیض دشمن قرار گرفته اند لذا دشمن باید ذهن مردم را نسبت به آن‌ها خراب کند تا بر اعتماد مردم مسلط شود و بر آن‌ها سلطه پیدا کند.

این مراسم با تجلیل از برترین‌های ناحیه دانشجویی و ناحیه عمار  به پایان رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها