مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: مطالبات و پاداش پایان خدمت معوقه فرهنگیان در استان گیلان به احتمال بسیار زیاد تا مهرماه پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۵۰۱۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، نادر جهان‌آرای صبح امروز در جمع خبرنگاران از پرداخت کل مطالبات معوقه فرهنگیان تا پایان سال ۹۶ خبر داد و اظهار داشت: مابقی این مطالبات که رقم بسیار بالایی نیز در گیلان دارد در صورت تأمین اعتبار و با اهتمام حوزه‌های ستادی احتمالاً تا مهرماه پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه پرداخت مطالبات فرهنگیان به دو روش استانی و کشوری انجام می‌شود عنوان کرد: در بخش استانی سعی می‌شود با درآمد‌های داخل استان مطالبات پرداخت شود، اما در بخش کشوری آموزش و پرورش استان‌ها، تابع حوزه‌های ستادی وزارتخانه هستند.

جهان‌آرای با بیان اینکه در چند روز گذشته اضافه‌کاری و حق‌التدریس باقی‌مانده فرهنگیان پرداخت شده است تصریح کرد: مطالبات فرهنگیان گیلانی رقم بسیار بالایی در کشور دارد که امیدواریم با پیگیری‌ها و با عنایت وزارت آموزش و پرورش، در چند ماه آینده به‌صورت تدریجی پرداخت شود.

وی وجود بیش از هزار و ۶۰۰ بازنشسته آموزش و پرورش در استان گیلان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در روز‌ها و هفته‌های گذشته مجموع مبالغی که به حساب فرهنگیان گیلانی برای اموری نظیر حق‌التدریس و حق امتحانات و نظایر آن پرداخت شد بیش از ۱۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و بر اساس ماده ۲۸ بیان داشت: به غیر از دو شیوه یاد شده مابقی نیاز‌های آموزش و پرورش از طریق جذب مربیان پیش‌دبستانی باقیمانده مربوط به سال ۹۱ و قبل از آن انجام می‌شود.

جهان‌آرای با تأکید بر اینکه گیلان رتبه نخست جذب مربیان پیش‌دبستانی کل کشور را کسب کرده است خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده در حوزه آموزش و پرورش گیلان، امیدواریم استان در این حوزه باز هم رتبه‌های بالای کشوری را به خود اختصاص بدهد.

وی وجود بیش از ۲۰ هزار کلاس درس و ۳ هزار و ۸۰۰ مدرسه در گیلان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر در محدوده‌های شهری گیلان، با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که از این حیث شهرستان تالش در میان سایر شهرستان‌های استان از نیازمندی بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات