.
وی افزود: در استان آذربایجان غربی که در حوزه تولید غلات و محصولات باغی و دامی ، ظرفیت های بالایی دارد ، می توان با ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری ، از خروج خام محصولات تولیدی این استان جلوگیری کرد و در بحث ارزش افزوده ، فراوری و صادرات این محصولات برنامه ریزی و اقدامات گسترده ای انجام شود.
عبدی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری استارتاپ ویکند ها در کشور ، اذعان داشت : در این رویداد ها بحث ایده و حمایت کردن از این ایده ها ، زیاد مطرح نیست، بلکه کار تیمی شرکت کنندگان و آموزش روش های اجرایی کردن ایده ها مدنظر است، چون کسانی که در این کارگاه ها به عنوان مربی و یا منتور حضور دارند، به شرکت کننده ها کمک می کنند تا ایده هایشان پخته شود و ایده های پخته و کامل را مطرح کرده و از آن دفاع کنند.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه استارتاپ ها با محور کسب و کارهای آنلاین برگزار می شوند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۳۰ کسب و کار اینترنتی شاخص در کشور وجود دارد که به نحوه مطلوبی به ارائه خدمات مشغول هستند ؛ در آذربایجان غربی نیز در جهت ایجاد کسب و کار های اینترنتی فعالیت هایی انجام گرفته است که می تواند در آینده ای نزدیک نتایج مطلوبی داشته باشد.
این مدرس دانشگاه در خصوص برگزاری کارگاه هایی چون "چهارشنبه های کارآفرینی" و "ایده شو" در آذربایجان غربی، تاکید کرد: هدف اصلی از برگزاری این کارگاه ها، تغییر ذهنیت است چون با تغییر ذهنیت ها می توان کسب و کار هم ایجاد کرد؛ در همین زمینه با دعوت از کارآفرینان موفق به این کارگاه ها ، کسانی که صاحب کسب وکار هستند و کسانی که می خواهند صاحب کسب و کار شوند و ایده نوآورانه دارند، با هم آشنا می شوند و اطلاعاتی در مورد چگونگی عملی کردن ایده ها تبادل می شود.
حسن عبدی در پایان اظهار داشت: پارک های علم و فناوری کشور در حوزه ایده های دانش بنیان فعالیت های خوبی داشته اند و همچنین در جریان برگزاری کارگاه ها و رویداد های کارآفرینی ، ایده های برتر را به پارک دعوت می کنند و فضای فیزیکی را در اختیار آن ها قرار داده و حمایت های مالی لازم را نیز از آن ها انجام می دهند. ولی به اعتقاد من ، باید بخش خصوصی به جریان مشاوره های کارآفرینی ورود پیدا کند، چون به انجام مشاوره های کارآفرینی به وسیله نهاد های وابسته به دولت ، معتقد نیستم.