نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بخشی از بالابردن کیفیت کالاهای داخلی و کاهش هزینه‌ها در روند تولید، رسالت دانشگاهیان است، گفت: افزایش بهره‌وری در گرو تجاری‌سازی دانش کسب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۴۹۳۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌ شاهرودی ظهر امروز در  نشست هم‌اندیشی نقش دانشگاهیان و نخبگان در تبیین و تحقق شعار سال در سالن جلسات دانشگاه پیام نور استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن با اعمال تحریم‌های مختلف قصد به صفر رساندن فروش نفت و کاهش درآمدهای ارزی ما را دارد‌ بنابراین اگرصادرات غیر نفتی را افزایش دهیم نیازی به فروش نفت خام نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ با خارج شدن شرکت‌های بزرگ، تولید نفت ایران به صفر رسید ولی با کمک اندیشمندان، تکنسین‌های مجرب  و دلسوزان نظام این امر خیلی طول نکشید تا جایی که امروزه دشمن به هیچ وجه نمی‌تواند تولیدات نفتی ما را به صفر برساند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به نقش سپاه پاسداران در احیاء تولید نفت گریزی زد و گفت: رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای سپاه را در گروه تروریستی قرار داد ولی با این کار فقط تحقیر شد و در عمل نشان داد که هیچ قدرتی در مقابل سپاه ایران  ندارد.

حسینی‌ شاهرودی با ذکر اینکه قدرت زیردریایی‌های ایران ۵ برابر سرعت موشک‌های آمریکایی است، افزود: دولت آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز از پیشرفت قدرت نظامی ایران به شدت تحقیر و مایوس شده است.

وی خاطرنشان کرد: چند روز پیش دبیرکل سازمان  اپک در جلسه‌ای ادعا کرد که  ایران کشوری نیست که تحریم شود چراکه اولین ذخیره نفت و گاز دنیا را دارد لذا همه این موارد بیانگر قدرت علم در بحث تولید است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز در مقابل اقتدار نظامی ایران، انحصار در تولید سلاح  شکسته شده است.

نقش نخبگان در رونق تولید نقش اول است

وی با اشاره به نقش موثر دانشگاهیان، ایده‌پردازان و فکر نیروی انسانی نخبه  در رونق تولید، گفت: نخبگان و دانشگاهیان در تبیین و تحقق شعار سال از بانک‌ها نقش مهم‌تری ایفاء می‌کنند به شرطی که از دانش و مقالات خود در مسیر رونق تولید داخلی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در گرو تجاری سازی دانش است، افزود: بالابردن کیفیت کالاهای داخلی و کاهش هزینه‌ها با برنامه‌ریزی و راهکارهای علمی میسر می‌شود.

حسینی‌شاهرودی خطاب به دانشگاهیان  تاکید کرد: با پیشرفت‌های علمی راهکارهای اقتصادی ارائه دهید چراکه  باکمک علم و دانش می‌توان نفت خام را به صدها محصول دیگر تبدیل کرد.

وی در پایان به تحول در زمینه هسته‌ای و ساخت موشک‌های پرقدرت اشاره کرد و اظهار داشت: دانشمندان ایرانی در سایه پیشرفت‌های علمی به مقطعی رسیده‌اند که دشمنان نمی‌توانند ما را نادیده بگیرند و همیشه از قدرت‌ علمی  ایرانیان هراسی در دل دارند.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان کردستان

ارسال نظرات