خبرهای داغ:
با هدف شناسایی و هدایت نخبگان:

پایگاه علمی پژوهشی بسیج شهرستان چالوس افتتاح شد

پایگاه علمی پژوهشی شهرستان چالوس با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر غرب استان مازندران افتتاح شد
کد خبر: ۹۱۳۴۹۳۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
پایگاه علمی پژوهشی بسیج شهرستان چالوس افتتاح شد 

به گزارش سازمان بسیج علمی خبرگزاری بسیج از استان مازندران، فعالیت مراکز علمی و پژوهشی در شهرهای مختلف استان مازندران همزمان با توسعه فعالیت بسیج علمی در استان‌ها آغاز شده است.

هدف از فعالیت این مراکز شناسایی و هدایت استعدادها و تبدیل ایده به پدیده این نخبگان است.

راه اندازی مراکز علمی و پژوهشی در شهر شهرستان با توجه به نیاز منطقه و تقاضاهای موجود در برنامه کاری است.

برای فعالیت مراکز علمی و پژوهشی در هر شهرستان نیاز سنجی انجام شده و پس از بررسی و رصد فعالیت‌ها نسبت به ایجاد مراکز رشد و مراکز علمی و پژوهشی اقدام می‌شود.

سازمان بسیج علمی مازندران با توجه به استعدادهای برتری که در هر شهرستان دارد نسبت به راه اندازی مراکز و پایگاه‌های علمی در شهرهای مختلف استان مازندران اقدام کرده است.

پایگاه علمی و پژوهشی سازمان بسیج علمی مازندران در شهرستان چالوس با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر منطقه در غرب استان مازندران فعالیتش را آغاز کرده است.

در همین ارتباط علی جعفر نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد:زمینه علمی بسیار مناسبی در شهرستان وجود دارد و با توجه به نیازهای منطقه‌ای و شهرستانی برای ایجاد این مرکز علمی با مسئولان بسیج علمی استان مکاتبه انجام شده و پس از بررسی و نیاز سنجی با راه اندازی این مرکز در غرب استان مازندران موافقت شده است.

معاون علمی پژوهشی سپاه ناحیه چالوس با اعلام اینکه استعدادهای علمی و پژوهشی در بین برادران و خواهران وجود دارد، گفت: در این مراکز نیازهای استعدادها را شناسایی و نسبت به تامین امکانات اقدام می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هدایت نخبگان و استعدادهای برتر از دیگر اقداماتی است که در این مرکز انجام می‌شود.

جعفرنژاد با اشاره به تعامل بسیار مناسبی که سازمان بسیج علمی مازندران با دیگر مراکز علمی دارد، افزود: ما در مراکز شهرستانی استعدادها را شناسایی و اگر نیاز به تامین امکانات و هدایت نخبگان بوده است با توجه به ارتباط بسیار مناسب مرکز استان با پایگاه‌های علمی استان و کشور نسبت به معرفی آنها به مراکز علمی معتبر اقدام می‌کنیم که در سنوات گذشته چندین نفر از نبخگان از این کانال به مراکز علمی معتبر هدایت شدند.

وی برگزاری مسابقات علمی و پژوهشی در سطح دانشجویی و دانش آموزی را از دیگر کارکردهای این پایگاه علمی اعلام کرد و گفت: بازدید از مراکز علمی معتبر کشور را به صورت ویژه در دستور کار داریم .

این مسئول هدایت نخبگان علمی در سطح شهرستان چالوس خاطر نشان کرد: ورود برای عامه مردم در این پایگاه‌ها بلا مانع بوده و تلاش داریم که در سایه فعالیت این مرکز علمی نخبگان را شناسایی کنیم.

جعفرنژاد  با اشاره به بروکراسی سنگین اداری برای ثبت اختراع در کشور، افزود: از ظرفیت این مرکز و سازمان بسیج علمی برای ثبت اختراع و ابتکار و حتی تولید محصولات اقدام می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت این مرکز از زمان شروع با استقبال بسیار مناسبی مواجه شده است و دلیل آن کارکردهای خوب دیگر پایگاه‌های علمی در سطح شهرستان‌ها بوده است.

جعفر نژاد در پایان گفت: مجموعه با تمام توان از نخبگان و استعدادهای برتر حمایت می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار