خبرهای داغ:
شهید حجت الاسلام ابراهیمی روحانی مجاهدی بود که تنها برای احیای امر دین و اهل بیت (ع) به گویان در آمریکای جنوبی اعزام شد و تلاش های زیادی برای ترویج فرهنگ تشیع نمود.
کد خبر: ۹۱۳۴۸۵۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، دست های آشکار و پنهان جبهه آمریکایی -صهیونیستی و عربی همواره در پی آن بودند که هر گونه بیداری در اقصا نقاط عالم را که به همت مبلغان اسلامی جهان تشیع در هر مرکز و در هر مکانی شکل می گیرد را در نطفه خفه کنند و مانع از رسیدن نور حقیقت به سایر مردم جهان شوند. شهید حجت الاسلام ابراهیمی روحانی مجاهدی بود که تنها برای احیای امر دین و اهل بیت (ع) به جمهوری گویان در آمریکای جنوبی اعزام شد و تلاش های زیادی برای ترویج فرهنگ تشیع نمود، اما سرانجام با دخالت مستقیم سرویس های جاسوسی آمریکا در این منطقه ربوده شده و به شهادت رسید و پیکرشان در 15 اردیبهشت سال 83 پیدا شد. شهید حجت الاسلام محمد حسن ابراهیمی امام جمعه و مدیر کالج مطالعات اسلامی مبلغی در عرصه بین الملل بود که با تمام توان زندگی خود را صرف نشر اسلام در مناطق مختلف جهان از جمله گویان آمریکای جنوبی نمود.

شهید حجت الاسلام محمد حسن ابراهیمی در 22 دی سال 46 در خانواده ای بوشهری در کربلا به دنیا آمد. پدرشان همراه با خانواده جهت تحصیل علوم حوزوی به نجف اشرف و بعد ها به کربلا مهاجرت کرده بود. وی در سن 5 سالگی به همراه خانواده به ایران و شهر قم آمدند.شهید محمد حسن با هوش سرشار خود و علاقه وافرش به اهل بیت (ع) در زمان تحصیل در دبیرستان ذکر مصیبت اهل بیت (ع) را روی منبر بیان می کرد.

تحصیلات حوزوی شهید ابراهیمی

این روحانی شهید بعد از گذراندن تحصیلات حوزوی نزد آیات عظام تبریزی، جوادی آملی، علوی گرگانی و وحید خراسانی به مدت 5 سال درس خارج فقه را گذراند و توسط آیت الله سید علی خامنه ای(حفظه الله) معمم شد.

این روحانی مجاهد به زبان های انگلیسی و عربی مسلط بود و با زبان های فرانسوی، آلمانی و اسپانیولی در حد رفع نیاز آشنایی داشت.

شهید ابراهیمی از سال 75به همکاری با سازمان مدارس خارج از کشور پرداخت و برای مدتی مسئولیت امور حقوقی مرکز جهانی اهل بیت(ع) را پذیرفت. وی مبلغی مخلص و پر انرژی در مسیر تبلیغ و ترویج تشیع بود.حضور وی در کشورهای حوزه کارائیب و کشورهای عربی موجب شده بود جمع کثیری از مردم به مذهب تشیع رو آورند.

روحیه تبلیغی و مجاهدانه شهید ابراهیمی و آرزوی رساندن صدای اسلام به همه جهان

همسر شهید ابرهیمی درباره روحیه تبلیغی این مجاهد نستوه گفت: او  می گفت: "یک طلبه باید به زبان های مختلف دنیا مسلط باشد؛ چراکه ما تنها طلبه ایران نیستیم و اینطور نیست که اسلام را فقط در ایران گسترش دهیم و باید اسلام واقعی را در کل دنیا بسط دهیم، لذا باید با زبان های رسمی دنیا آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم حرف، عقیده و هدف خود را به آنها بیان کنیم. هدف یک طلبه باید این باشد که اسلام را به آنانی که نمی شناسند، بشناساند.

 

به گفته همسر شهید ابراهیمی حدود سال ۷۹ حجت الاسلام  ابراهیمی در قالب یک گروه جهت شناخت منطقه گویان و وجود شرایط برای انجام کار فرهنگی، به این کشور سفر کرد و بعد از سه ماه از این سفر باز گشت و گزارش جامع و کاملی از گویان ارائه کرد که در ‌‌نهایت سبب رضایت مسئول وقت جامعة المصطفی و اعزام ایشان به عنوان مسئول ایجاد کالج اسلامی به کشور گویان می‌شود.

این مبلغ مجاهد با عشق به اهل بیت (ع) و امید به یاری ائمه معصومین برای احیای امر دین و مذهب تشیع حرکت خود را در این مسیر آغاز کرد.

با وجود شرایط سختی که در گویان حاکم بود و از سوی دیگر نبود ایرانی ها در این منطقه؛ شهید ابراهیمی با در نظر گرفتن هدف مقدس خود به امر تبلیغ می پرداخت و به گفته نزدیکانش، وی مایل بود با کمترین استفاده از بیت المال و تلاش بیشتر فردی خود برای اهل بیت(ع) فعالیت کند. شهید موسس مسجد حضرت ولیعصر علیه السلام  در جرج تاون پایتخت کشور گویان بود .

درخشش کالج اسلامی گویان

کالج اسلامی گویان که بسیار فعال بود مرکزی برای ارتباط با شیعیانی شده بود که از یکی از جزایر گویان به این منطقه می آمدند.به گفته همسر شهید" ایشان مقدمات حضور این گروه از شیعیان را فراهم کرده بودند و قرار بود فردای آن روزی(که ربوده شدند)، قراردادی برای کرایه محل، بسته شود تا شرایط برای حضور شیعیانی که چند روز آینده به کالج اسلامی می آمدند آماده شود.

ماجرای ربودن شهید ابرهیمی در گویان

برنامه ریزی برای ربودن این مجاهد روحانی در خارج از مرزهای ایران و اسلام از سوی "سی آی ای" همزمان با تعطیلی 14روزه مسیحیان انجام می شود تا پیگیری ها از ارگان ها و سازمان های مربوطه به جایی نرسد.سرانجام بعد از 34 روز از ربودن و شهادت شهید ابراهیمی، پیکر ایشان که نشان از شکنجه های بسیار داشت در جنگل های گویان پیدا می شود.

دست آشکار سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل در شهادت روحانی مجاهد

شهید حجت الاسلام محمد حسن ابراهیمی که دو سال از عمر خود را برای معرفی و ترویج دین مبین اسلام و مذهب تشیع صرف کرده بود در مسیر هدفی که همواره به خانواده اش یاد آوری می کرد و آن احیای امر اهل بیت (ع) بود به شهادت رسید.

از اظهارات برخی از دوستان و کارکنان وزارت کشور گویان مشخص گردیده " نامه‌های فراوانی از سوی افراد و گروه‌های مختلف به وزارت اطلاعات گویان علیه حجت‌الاسلام ابراهیمی مبنی براتهام  تروریست بودن و حضور ایشان در بمب‌گذاری‌های گوناگون به ویژه 11سپتامبر آمده بود که بر این اساس، یک هفته قبل از ربایش شهید ابراهیمی یک هیئت هفت نفره از آمریکا به گویان آمده و جلسه مخفیانه برگزار کردند. در این جلسه گفته بودند که تعدادی شیعه در گویان به رهبری یک ایرانی وجود دارند که با وجود اندک بودنشان کارهای ریشه‌ ای و مهمی انجام می‌ دهند و در حال شیعه کردن مردم هستند و ممکن است برای کشور خطرناک باشد."

مسلما دست آشکار سرویس های جاسوسی آمریکا و اسراییل نه تنها در خون این شهید مجاهد آشکار است که همواره حامیان مدعی حقوق بشر از نشر حقایق و بیدار کردن انسان ها در هر منطقه و در هر برهه ای از زمان وحشت داشت داشته و دارند و به هر نحوی از طریق ترور سعی در خاموش کردن منادیان حق و حقیقت دارند اما غافل از اینکه با این اقدام خود صدای صریح اسلام و حقیقت را سریع تر به گوش جهانیان می رسانند.

بعد از شهادت شهید حجت الاسلام ابراهیمی مقام معظم رهبری پیامی را بدین شرح صادر کردند ؛

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر از حادثه درگذشت دلخراش مجاهد جبهه تعلیم و تبلیغ حجت الاسلام آقای محمد حسن ابراهیمی اطلاع یافتم. جنایت کارانی که دست خود را به خون این جوان  باایمان و فداکار آلودند وابسته به هر گروه و سازمان جاسوسی که باشند با این جنایت خود ثابت کردند که اهریمنانی سنگدل و ضد دانش و روشنگری و ایمان اند. این مصیبت را به والدین و همسر و داغدیدگان آن عزیز تسلیت می  گویم و مقام و پاداش شهیدان را به روح او تهنیت عرض می کنم.

و السلام علیکم و رحمه الله- سید علی خامنه ای

 

منبع:حوزه نیوز

ارسال نظرات