شبکه افق برای ایام رمضان ویژه‌برنامه‌هایی را درنظر گرفته که از نکات بارز آن می‌توان به حضور شهرام شکیبا در سحر و افطار آن، انتخاب سریال رمضانی شبکه چهار برای پخش شبانه و «رودرو» چالشی، اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۹۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه‌های مختلف ترکیبی و مستند برای پخش از شبکه افق در ماه رمضان امسال تدارک دیده شده است. با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، کنداکتور پخش شبکه افق نیز با تغییراتی همراه خواهد بود و برنامه‌های جدیدی جایگزین برنامه‌های روتین می‌شوند. از جمله این موارد می‌توان به «ایوان خدا» اشاره که ویژه برنامه سحرگاهی شبکه افق خواهد بود؛ این برنامه با اجرای سیدمرتضی جوادی و شهرام شکیبا هر روز ساعت 3 بامداد به صورت زنده از مشهد مقدس روی آنتن می‌رود. «ایوان خدا» برنامه‌ای گفتگو محور و با موضوعات دینی و مذهبی است و مهمان 10 شب اول آن، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری خواهد بود که با تهیه‌کنندگی سجاد بهمن‌آبادی تولید می‌شود؛  این برنامه به مدت یک ساعت و نیم روی آنتن خواهد بود.

جالب است که برنامه افطار شبکه افق را هم شهرام شکیبا تحت عنوان سال گذشته «ماه نشان» اجرا می‌کند. این برنامه سال قبل با اجرای حسن سلطانی و رویکرد حمایت از کالای ایرانی روی آنتن می‌رفت و امسال شاید نمونه‌ای از برنامه‌های قبلی تلویزیون در راستای پرداختن به مشکلات و روایت مهمانان از زندگی خودشان باشد. این برنامه هم هر روز به صورت زنده از مشهد مقدس روی آنتن شبکه افق می‌رود. آدم‌های برنامه «ماه نشان» داستان‌های جالبی در زمینه‌های دینی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی دارند همچنین میان برنامه‌های گوناگونی به صورت آیتم‌های مجزا برای این برنامه پیش‌بینی شده است. «ماه نشان» به تهیه‌کنندگی سجاد بهمن آبادی هر روز ساعت 19 از شبکه افق پخش می‌شود و تا ساعت حدوداً ساعت 20:20 روی آنتن خواهند بود.

سخنرانی مذهبی هم عنوان دیگر برنامه‌ای است که بعد از ویژه‌برنامه سحر شبکه افق روی آنتن می‌رود؛ این برنامه هر روز ساعت 4:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. برنامه بعدی که ساعت 5:30 روی آنتن می‌رود مستند «با کریمان» است؛  «با کریمان» عنوان مستندی است درباره فعالیت‌های خیریه در اقصی نقاط کشورمان و توسط مردمی که بی چشم‌داشتی، تنها در راه کمک به همنوعان‌شان گام بر می‌دارند.

مباحث استاد حسن رحیم‌پورازغدی در قالب برنامه «روشنا» هر روز ساعت 10:30 روی آنتن می‌رود و برنامه اذانگاهی ظهر شبکه افق هم با عنوان حوالی دل، از ساعت 13 روی آنتن می‌رود.

سری جدید مجموعه «حدیث سرو» با موضوع زندگی آیت‌الله قاضی طی ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 13:30 از شبکه افق پخش خواهد شد و در ادامه و از ساعت 17 هر روز، سری چهارم مجموعه گفتگو محور «نیمه پنهان ماه» که قالب آن گفتگو با شهدای انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس و مدافع‌حرم است، روی آنتن می‌رود.  «نیمه پنهان ماه» روز بعد ساعت‌های 6 صبح و 11:30 تکرار می‌شود.

پخش زنده جمع خوانی قرآن کریم از حرم مطهر رضوی دیگر برنامه شبکه افق در ماه رمضان خواهد بود که زمان آن از ساعت 17:30 تا 19 در نظر گرفته شده است. کار جالب برنامه‌سازان این شبکه در اهدای هر برنامه قرآنی و تلاوت شبکه افق به یکی از شهدای مدافع حرم است.

«با تو عهد می بندم» با موضوع هر روز یک حدیث از امام رضا(ع) با موضوع خانواده، «گزارش روز» شامل مباحث مربوط به زیارت، «آنچه دیده اید» گذری بر قسمت قبلی و آیتم «مهمان» شامل توضیحاتی پیرامون قصه مهمان هر شب، از جمله این میان برنامه ها به شمار می‌روند. منتخبی از سری های اول و دوم مجموعه مستند «سفیران هدایت» با موضوع فعالیت‌های تبلیغی طلاب و روحانیون جوان در اقصی نقاط کشور هم برای پخش از شبکه افق در ماه رمضان امسال تدارک دیده شده است.  سید محمدحسین هاشمی تهیه کنندگی این مجموعه را بر عهده داشته که قرار است روزهای زوج ساعت 21 پخش شود؛ زمان پخش تکرار این مستند هم روز بعد ساعت 15:30 است.

روزهای فرد هم منتخبی از سری‌های اول و دوم مجموعه مستند «شما که غریبه نیستید» روی آنتن می‌رود؛ سعید قاسمی، رسالت بوذری، محمدباقر لنکرانی، حسن سلطانی، محمدرضا طالقانی، مهدی فقیه، ماشاءالله شاهمرادی، احمد واعظی، ملک مسعودی و حسن اکلیلی، از جمله افرادی هستند که مستند مربوط به آنها طی ماه مبارک رمضان از شبکه افق پخش می‌شود. این مستند روزهای فرد ساعت پخش شود؛ زمان پخش تکرار این مستند هم روز بعد ساعت 15:30 است.

بیشتر بخوانید

ساعت 22 هر شب هم به باکس مستندهای تک قسمتی اختصاص یافته است؛ از جمله مستندهایی که در این ساعت روی آنتن شبکه افق می‌روند می‌توان به سرداران روستا، همسایه شمالی، به وقت مادری، راه ناتمام، تنها میان طالبان، یوسف قم عزیز تایلند، آیین محمد، پرواز از حلب، محرمان محراب، خوشه انار و کولبران اشاره کرد. تکرار این مستندها روز بعد ساعت 12 پخش خواهد شد.

برنامه تلویزیونی گفتگو محور «رو در رو» هم طی ماه رمضان امسال هر شب ساعت 23:00 و با اجرای امیرحسین ثابتی از شبکه افق پخش می‌شود. در این برنامه با مهدی رسولی، علی باقری، سردار نقدی، بهروز افخمی، علی مطهری، علیرضا ذاکانی، سعید قاسمی و ... گفتگو می‌شود و البته مهمانان دیگری که در طول 30 شب به این برنامه می‌آیند.

برنامه پایانی شبکه افق در کنداکتور روزانه ماه مبارک رمضان سریال تلویزیونی «امام علی(ع)» است که 30 دقیقه بامداد روی آنتن می‌رود. در حالیست که همین سریال تلویزیونی در شبکه چهار سیما با نیم ساعت جلوتر روی آنتن می‌رود. این مجموعه تاریخی به کارگردانی داوود میرباقری، هر روز 30 دقیقه بامداد روی آنتن می‌رود و تکرار آن هم در ساعت‌های 9:30 و 16:00 پخش می‌شود. لازم است که برنامه‌ریزی‌ها و شورای کنداکتور و پخش شبکه‌ها به موازی‌کاری‌ها توجه کنند تا مخاطب هم بتواند از تنوع و تفاوت در پخش بهره ببرد. برخی از برنامه‌ها و سریال‌ها گاهی اوقات در زمان پخش یک نوع موازی‌کاری در شبکه ایجاد کنند که با قدری تأمل و استفاده از تنوع در پخش اتفاق بهتری برای کنداکتورهای مناسبتی می‌افتد.

ارسال نظرات