یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: متأسفانه یک جریان داخلی به کمک برخی نشریات تلاش می کند تا ملت ایران را از جنگ بترساند و اینگونه در ذهن ملت تأثیر بگذارد که اگر می خواهید از جنگ نجات پیدا کنید، باید تن به مذاکره دهید.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۸۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴

حسین رجبی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با تاکید بر اینکه عده‌ای با اهداف خاص این روزها مسائلی درخصوص جنگ بین آمریکا و ایران را مطرح می‌کنند، گفت: به طور طبیعی بخش نظامی و دفاعی کشور باید آماده و بیدار باشند و نسبت به توطئه های دشمنان مراقبت کنند تا دشمن جرأت تعرض پیدا نکند. این رفتار طبیعی نیروهای مسلح کشوری است که مدام در معرض دشمنی های گسترده بدخواهان بوده و در طول چهل سال انواع جنگ‌ها از نظامی تا اقتصادی را به خود دیده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان و فرهنگیان که فرمودند «دشمن آرایش جنگی گرفته است، ما هم باید آرایشمان در برابر دشمن جنگی باشد»، افزود: این سخن مقام معظم رهبری به معنای این است که ما بایستی آماده باشیم چرا که دشمن زخم خورده است و تا به امروز هزینه های زیادی برای دستیابی به اهداف خود کرده و طبیعی است که برنامه های مختلفی برای ضربه زدن داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دولت آمریکا تا از پیروزی خود در میدان اطمینان نداشته باشد، هرگز وارد صحنه جنگ نخواهد شد لذا دولتمردان آمریکایی می دانند که جنگ با جمهوری اسلامی نتیجه مثبتی برایشان نخواهد داشت؛ پس وارد این میدان نمی شوند.

رجبی با تأکید بر اینکه تجربه گذشته آمریکا در جنگ با کشورها هم برایشان درس عبرتی بوده است، عنوان کرد: در واقع این موضوع تجربه تلخی برایشان بوده و نمونه آن جنگشان با افغانستان، عراق و سوریه است که دیگر به این راحتی ها دست به اقدام نخواهند زد.

وی حاکمیت مستقل و مقتدر موجود در کشور را یکی از وجه تمایزات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهایی که آمریکا با آن‌ها وارد جنگ شده دانست و گفت: این مهم جنگ با ایران را برای آنان بسیار سخت و هزینه‌بَر می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شعار تبلیغاتی ترامپ در انتخابات گفت: رئیس جمهور فعلی آمریکا مدعی است که روسای جمهور قبلی آمریکا برای جنگ هزینه‌ها صرف کرده‌ و هیچ نتیجه ای نگرفته‌اند؛ لذا هر جنگ فرسایشی می تواند شکست سنگینی برای او در انتخابات آینده رقم بزند.

وی هدف آمریکا از شعار جنگ را ترساندن افراد ترسو در داخل کشور عنوان و تصریح کرد: استکبار جهانی بیشتر به دنبال فراهم شدن مذاکره است؛ در پس هر تحریمی درخواست مذاکره می کنند، علیرغم پیش شرط‌هایی که تعیین می کنند، آمادگی خود را برای مذاکره بارها اعلام کرده اند.

رجبی با بیان اینکه ترامپ می خواهد اثبات کند که با دیوانه بازی توانسته منافع ملی آمریکا را تأمین کند و با کمترین هزینه بیشترین منفعت را ببرد، افزود: آمریکا با طرح عملیات روانی جنگ، بیشتر به دنبال مذاکره هستند، این موضوع نه تنها برای ما به کار می برند حتی برای کره شمالی هم استفاده کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در بُعد سیاسی هم آمریکائیها آن آمادگی که در جنگ های گذشته داشتند را اکنون ندارند؛ در جنگ افغانستان و عراق یک اجماع بین المللی ایجاد شد و شورای امنیت دخالت کرد ولی در موضوع ایران اصلا اجماعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از نظر نظامی هم هیچ اقدام خاصی از قبیل افزایش تعداد ناوها و نیروهای نظامی مشاهده نمی شود که فضای نظامی را تحریک کرده باشد، گفت: حتی زمانی که دولت آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تروریستی خود قرار داد، بلافاصله فرماندهان نظامی آمریکا اعلام کردند تروریست خواندن سپاه پاسداران به معنای جنگ با ایران نیست و نمی خواهیم با سپاه ایران درگیر شویم.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه دولت آمریکا در تلاش جدی برای ایجاد تنش هستند، افزود: متأسفانه یک جریان داخلی به کمک برخی نشریات تلاش می کند تا ملت ایران را از جنگ بترساند و اینگونه در ذهن ملت تأثیر بگذارد که اگر می خواهید از جنگ نجات پیدا کنید، باید تن به مذاکره دهید.

رجبی در ادامه تصریح کرد: برخی دیگر از عوامل درجه دوم هم در کشور وجود دارد که از جنگ نظامی با آمریکا سخن می گویند که در واقع هدفِ مطرح کردن خودشان را دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان درگیری واقعی بین ایران و آمریکا را جنگ اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن با فشار اقتصادی و به راه انداختن جنگ اقتصادی به دنبال اهداف شوم خود است و برای رسیدن به نتیجه در کنار فشارهای اقتصادی، برای تأثیرگذاری بیشتر جنگ روانی و فرهنگی هم دنبال می کند اما ظاهر ماجرا خبری از جنگ نظامی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات