حاجی‌بابایی:

دولت برای افزایش قیمت بنزین مجوز ندارد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: برای افزایش قیمت بنزین، مجوز قانونی در دست دولت نیست و نمی‌تواند قیمت بنزین را بدون مصوبه مجلس افزایش دهد.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۷۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم در تشریح جلسه امروز (یکشنبه، 15 اردیبهشت) این فراکسیون، گفت: در جلسه امروز، موضوع التهاب ایجاد شده در جامعه پس از شایعه افزایش قیمت بنزین مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اعضای فراکسیون در این جلسه تأکید کردند که برای افزایش قیمت بنزین، مجوز قانونی در دست دولت نیست و نمی‌تواند قیمت بنزین را بدون مصوبه مجلس افزایش دهد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اعضای این فراکسیون درباره مشکوک بودن منشأ خبر و اعلام یک باره افزایش قیمت بنزین به 2500 تومان از نظر قریب‌الوقوع بودن این اقدام بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید

حاجی‌بابایی به اعتراض نمایندگان مبنی بر تضعیف جایگاه پارلمان در جامعه با انتشار خبر مذکور اشاره کرد و اظهار داشت: این مورد از مصادیق تشویش اذهان عمومی بود، نظام اقتصادی کشور با انتشار این‌گونه اخبار ملتهب و باعث نگرانی بیشتر مردم می‌شود.

وی ضمن مخالفت با اینگونه اقدامات، پیشنهاد کرد که هر اقدامی در این زمینه از طریق مجلس انجام شود و اضافه کرد: نمایندگان از دولت می‌خواهند که مسئولانه در این خصوص اعلام نظر کند، زیرا شرایط امروز جامعه به هیچ‌وجه کشش و تحمل این اقدامات را ندارد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقدند که اگر هدف از افزایش قیمت بنزین، جلوگیری از قاچاق است، چرا دولت کارت سوخت را احیا نمی‌کند؟

ارسال نظرات