نماینده مردم مشهد و کلات خبرداد:

موافقت وزیر با واگذاری زمین برای ساخت مسکن ۲۰۰ خانوار سیل زده کلات

نماینده مردم مشهد و کلات از موافقت وزیر راه و شهرسازی با واگذاری زمین به منظور ساخت مسکن برای ۲۰۰ خانوار سیل زده در شهرستان کلات خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۶۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵


به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ نماینده مردم کلات و مشهد در مجلس گفت: با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و فرمانداری شهرستان مه ولات، قرار بر این شد اراضی تحت تملک اداره‌کل راه و شهرسازی که در محدوده شهر کلات قرار دارد، با ظرفیت ۲۰۰ خانوار ویژه شهروندان سیل زده‌ای که برای رهایی از مخاطرات سیل نیاز به جابه جایی و اسکان دارند، تحویل شود و اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز اقدام به ساخت مسکن این عزیزان کند.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های جدی در سطح ملی، وزیر راه و شهرسازی با واگذاری زمین در شهر کلات ویژه سیل زدگان موافقت کرد و به زودی ساخت این مسکن‌ها توسط متولیان  امر شروع خواهد شد.

پژمانفر بیان کرد: با توجه به اضطرار به صورت میدانی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هماهنگی صورت گرفت تا تسهیلات ویژه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به اضافه ۱۲ میلیون تومان بلاعوض برای شهرستان کلات و نیز تسهیلات ویژه مسکن روستایی در نظر بگیرند.

بازدید مدیران و مسئولان ازمناطق سیل زده شهرستان کلات

همچنین روز گذشته شهرستان کلات میزبان تعدادی از مدیران  و معاونان ادارات استان برای بازدید از مناطق خسارت دیده از سیل و بارندگی ها بود.
 
  دکتر بحرینی نماینده مجلس  گفت: در جلساتی که با آقای استاندار داشتم، تاکید کردم در شرایط کنونی که دولت، رسانه ها و مردم متوجه حوادث لرستان و خوزستان هستند، مراقب باشیم حادثه کلات تحت تاثیر قرار نگیرد و اگر قرار است تسهیلات یا خدمات  بلاعوضی داده شود، برای این منطقه هم در نظر گرفته شود چرا که همه هموطنان  عزیز  و یکسان هستند.

وی تصریح کرد: از آقای فرماندار خواستم فهرست وعده هایی را که دستگاه‌ها و مدیران شان در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان دادند ، به من بدهند تا امروز بررسی دقیقی شود که اگر بعضی از دستگاه ها کارشان را انجام نداده‌اند توضیح داده شود که گیر کار کجا بوده است یا اگر قصوری بوده مشخص شود و اگر نیاز به پیگیری در استان و تهران است بنده و همکارانم در مجلس وظیفه پیگیری تا حصول نتیجه را داریم.
 
وی همچنین افزود: ستاد بحران تا این لحظه خوب عمل کرده است اما باید تلاش کنیم پیگیری ها به ثمر برسد.
 
مدیرکل ستاد بحران استان نیز با بیان این که ما جمع آوری خسارات را انجام داده و به وزارت کشور فرستاده ایم و حالا منتظر تامین اعتبارات هستیم، ادامه داد: در بخش بازسازی اماکن مسکونی و تجاری که بیشتر مسکونی مدنظر است بنیاد مسکن تشکیل پرونده و آماده سازی صدور پروانه را انجام داده است و در مواردی که لازم بوده آواربرداری شده و فعلا منتظر وام بلاعوض و تسهیلات هستیم تا به محض پرداخت شروع کنیم. ضمن این که هم پروانه ساخت و هم امتیازات آب و برق مجدد به صورت را یگان برای این دسته برقرار خواهد شد.
 
زمان پرداخت خسارت ها

وی افزود: ما به عنوان مدیریت بحران، جبران خسارات و رفع مشکلات وارد شده را انجام می‌دهیم و اعتبارات ما در آن حد نیست که در ساخت و سازهای اصولی وارد شویم. آب رسانی اصولی به روستاها با وزارت نیرو است.
 
مدیر کل ستاد بحران استان در پاسخ به این سوال که پرداخت خسارت ها به چه کسانی و از کی آغاز خواهد شد، گفت: اصولا ۱۵۵ نوع محصول و فعالیت کشاورزی تحت پوشش بیمه است و هر چیزی که در پوشش بیمه باشد، از شمول بلاعوض دولت خارج است بنابراین باید ببینیم در بخش کشاورزی و دامداری، ریاست دولت در جاهای دیگر چگونه عمل می کند تا ما هم مشابه دیگر نقاط کشور پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: در بحث ساخت و سازها نیز به رغم این که تعدادی از واحدهای خسارت دیده در حریم و بستر رودخانه ها بودند، باز هم برای جابه جایی زمین معوض و ساخت و ساز جدید تلاش می کنیم.
 
وی با بیان این که حجم خسارات استان خراسان از نقاط دیگر کشور کمتر بوده است اما ما همچنان پیگیر هستیم و قول‌هایی هم به ما داده‌اند، افزود: کار در دست هیئت وزیران، قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قرار دارد و به محض این که تأمین اعتبار شود، ما هم در خدمت مردم هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار