خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی استان این آمادگی را دارد تا با نگاه احیاء حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به کمک مجموعه مدیریت شهری بیاید و هر کجا که لازم باشد از تمام توان و ظرفیت های قانونی خود برای رفع موانع در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان استفاده نماید.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۴۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد قاسمی در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین که در صحن شورای شهر برگزار شد، گفت: شورا در آموزه های دینی، قرآنی و در قانون اساسی از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است و نگاه شورایی مبتنی بر خرد جمعی همیشه مورد تاکید ائمه معصومین(ع) بوده است.

دادستان مرکز استان افزود: در کشور ما نظام شورایی در تمامی سطوح وجود دارد که شورای های اسلامی شهر و روستا یکی از این نظام ها است که از ویژگی های خاص و فواید متفاوتی برخوردار است.

قاسمی در ادامه بیان داشت: بهرمندی از تمامی دیدگاه ها و استفاده از نظرات اهل فن و کارشناسان و جلوگیری از استبداد و خود رایی و استفاده از تجربیات همه افراد برای هرچه بهتر اداره امور شهر از ویژگی های مهم نظام و نگاه شورایی است.

وی افزود: مدیریت شهری نیازمند همسویی، همراهی، همفکری و هماهنگی تمامی دستگاه ها، نهادها و حضور میدانی و محسوس مردم است تا بتوانیم مشکلات و معضلات شهری و اجتماعی را در کم ترین زمان ممکن شناسایی و به بهترین شکل برطرف نماییم و باید بدانیم که اداره شهر توسط یک نهاد میسر نخواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: دستگاه قضایی استان این آمادگی را دارد تا با نگاه احیاء حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به کمک مجموعه مدیریت شهری بیاید و هر کجا که لازم باشد از تمام توان و ظرفیت های قانونی خود برای رفع موانع در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان استفاده نماید.

قاسمی تاکید کرد: کسانی که با رای مردم به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر مشغول فعالیت هستند و تصمیمات کلان شهری بر عهده آنها نهاده شده است، باید فارغ از هر نگاه شخصی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها، مصالح عمومی را مدنظر قرار دهند و ما بر این باوریم که اداره و مدیریت شهر با نگاه سیاسی، جناحی و صنفی مقدور نخواهد بود.

این مقام قضایی استان به چندین پروژه شهری ناتمام از جمله خیابان شهید انصاری و محله بلاغی اشاره کرد و گفت: تصمیمات شهری باید با بررسی تمامی جوانب امر صورت گیرد و به گونه ای نباشد که پروژه ای آغاز شود و در میانه راه با مشکلات متعدد حقوقی و عمومی مواجه شود زیرا فرسایشی شدن برنامه ها و پروژه های شهری تبعات اجتماعی مختلفی را به دنبال دارد و گاها ممکن است مشکلات امنیتی به وجود بیاورد.

دادستان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: قانون خط قرمز همه دستگاه ها باید باشد و ما همه مجری قانون هستیم و کسی نباید خود را مافوق قانون بداند و اگر بخواهیم به نتایج مطلوب در تمامی زمینه ها دست یابیم نباید از مسیر قانون خارج شویم و در این مسیرهیچ کس نباید خودش را از نظارت مصون بداند بلکه نظارت و محاسبه گری موجب تقویت مدیریت می شود و از انحرافات و تخلفات جلوگیری می کند و نظارت نوعی نگاه پیشگیرانه در جهت جلوگیری از تخلفات است و شورای اسلامی شهر علی رغم تصمیم گیری های کلان شهری وظیفه نظارتی نسبت به شهرداری دارد که این نگاه باید تقویت شود و از نقش نظارتی خود غافل نشود.

قاسمی در ادامه در خصوص حدود 600 رای اجرای نشده در کمیسیون ماده 100 شهرداری افزود: در اجرای این احکام باید تسریع شود و همین امر نوعی پیشگیری در جهت جلوگیری از تخلفات متعدد از جمله ساختمانی است و دستگاه قضایی این آمادگی را دارد تا در صورت لازم به کمک شهرداری ها بیاید، البته شهرداری و سایر دستگاه های متولی امر باید با اتخاذ راهکارهای لازم از شیوع تخلفات ساختمانی و گرایش مردم به این امر، پیشگیری کند و در این راستا نیز دادستانی آمادگی همکاری دارد.

وی یادآور شد: سیل اخیر در استان های کشور درس های فراوانی از جمله برای مجموعه مدیریت شهری داشت و نشان داد که بسیاری از مشکلات به دلیل عدم آینده‌نگری به وقوع پیوست و تصمیمات مدیریت شهری باید آگاهانه تر باشد.

وی افزود: موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها باید با جدیت پیگیری شود و ما باید مانع تخلف عده‌ای با مقاصد شخصی شویم و چنانچه در بستر رودخانه ها ساخت و سازی صورت گرفته باید در سریع ترین زمان اعاده به وضع سابق شود و این موضوع مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب و هم ریاست معظم قوه قضاییه بوده و دستگاه قضایی استان در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی این موضوع را با جدیت تمام دنبال می کند و مجموعه مدیریت شهری نیز باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشد.

 قاسمی در پایان بیان داشت: وظیفه همه ما خدمت به مردم است و این امر را وظیفه ذاتی خود می دانیم اما گاها به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح و دقیق ناخواسته در مقابل مردم قرار می گیریم و این نقطه ضعف بزرگی است که جامعه از خدمات نمایندگان خود بی اطلاع باشند که این موضوع نیز باید در مجموعه مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد تا برخی از اقدامات آنها که در جهت منافع و مصالح عمومی است در قالب های سیاسی و جناحی به عنوان نقطه ضعف قرار نگیرد.
گفتنی است: در این نشست مقرر گردید در آینده ای نزدیک کمیته ای با حضور نماینده دستگاه قضایی، نماینده دستگاه نظارتی و مدیران ارشد مجموعه مدیریت شهری برای بررسی و حل مشکلات متعدد شهری تشکیل گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها