خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین

جمع آوری 45 میلیارد ریال کمک غیرنقدی مردم استان توسط هلال احمر/ مرکز حاد توانبخشی، در انتظار جواز

آصفی گفت: حدود چهار میلیارد ریال کمکهای نقدی و چهل و پنج میلیارد ریال کمکهای غیرنقدی از سوی مردم استان، جمع آوری شد که برابر با هفت درصد مشارکتهای کشوری می باشد.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۳۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر، در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

آصفی در این نشست بیان کرد: هلال احمر یک نهاد جمعیتی است که به دنبال تسکین آلام مردم و دستی برای گرفتن نیازمندان است. هلال احمرNGO بسیار قوی است که انسانهای نوعدوست جزو این NGO هستند.

وی گفت: سال 98، بحران و اتفاقی برای هم وطنان در چند نقطه کشور ایجاد شد و استان قزوین نیز درگیر این اتفاق بود و این اتفاقات باعث شد تمام داوطلبان هلال احمر در امداد رسانی حضور یافته و وظایف انسانی و سازمانی خود را در قبال هموطنان انجام دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: در استان، هم مدیریت و هم مردم همدلی بسیار خوبی باهم داشتند و در جمع آوری کمکهای مردمی، رتبه سوم کشور را کسب کردیم که با تناسب جمعیتی بسیار عملکرد درخشانی است.

آصفی عنوان کرد: حدود چهار میلیارد ریال کمکهای نقدی و چهل و پنج میلیارد ریال کمکهای غیرنقدی از سوی مردم استان، جمع آوری شد که برابر با هفت درصد مشارکتهای کشوری می باشد.

وی افزود: قانونگذار پیش بینی کرده کمکهای مردمی از سوی هلال احمر انجام شود و برخی دستگاهها مانند سپاه و نهاد مردمی نماینده ولی فقیه نیز همراه ما بودند و کمکهای جمع آوری شده، بر اساس نیازسنجی ها، بسته بندی و به مناطق سیل زده ارسال می شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: کاار باید قانونمند باشد تا رضایتمندی ایجاد شود و گاها علت نارضایتی ها در توزیع و ارسال، به دلیل بی برنامگی در امور می باشد.

آصفی اضافه کرد: تیمهای جوانان، جهت امدادرسانی و ایجاد نشاط در شهرستان پلدختر استقرار یافتند و در حال حاضر مناطق سیل زده نیازی به حضور نیروهای امدادرسان ندارند و تیمهای امدادی ما شامل 56 نفر در 6 تیم عملیاتی و 46 نفر نیز تیم جوانان به مناطق اعزام شدند.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی در حال حاضر به مردم فشار می آورد و به ویژه در خانواده هایی که بیماران خاص وجود دارد، در سختی بسر می برند. این امر همت همگانی را می طلبد تا بتوانیم اندکی از مشکلات این قشر را کم کنیم.

این مسوول اظهار کرد: پول های کلانی که برای خرید گل استفاده می شود مناسب است که با اطلاع رسانی رسانه ها، هزینه این کار به خانواده هایی که دارای بیماران با بیماریهای خاص هستند تعلق گیرد تا بتوان بخشی از هزینه این بیماران را تامین کرد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در حال حاضر 16 پایگاه ثابت، 10 پایگاه سیار، یک پایگاه هوایی، 5 تیم واکنش سریع در استان وجود دارد و در تلاش هستیم سه پایگاه سیار را به پایگاه ثابت تبدیل نماییم.

آصفی با اشاره به راه اندازی مرکز جامع حاد توانبخشی هلال احمر اضافه کرد: هنوز مرکز توانبخشی علیرغم اینکه از سال 96 تمام تجهیزات آن را مستقر کرده ایم، مجوز فعالیت را کسب نکرده. بروکراسی اداری در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بسیار طولانی است و موجب شده تا تلاش ما برای کسب مجوز تا امروز بی نتیجه بماند.

وی افزود: کسانی که معلولیت دارند قطعات حرکتی آنها باید مرتب بازسازی شود که اگر اینکار انجام نشود موجب افزایش معلولیت می شود و از خردادماه 97 همه تجهیزات و مدارک آماده این مرکز از سوی ما آماده است و موافقت اصولی آن نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی، فروردین ماه امسال به دست ما رسید اما هنوز مجوز از وزارت بهداشت دریافت نکرده ایم.

آصفی گفت: این در حالی است که خدمات توانبخشی با قیمت بالا در استان انجام می شود و کسانی که بضاعت مالی ندارند باید به استانهای تهران و زنجان مراجعه نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار