خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به جمع‌آوری بالغ بر یک میلیون سند و مدرک در سه سطح مختلف از سال ۹۵ تاکنون گفت: نزدیک به هفت شهر برای تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس انتخاب و در این زمینه با پژوهشگران در حال انجام هستیم.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۱۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، سردار محمد علی‌پور در نخستین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان خوزستان امسال که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد با اشاره به همت، غیرت، ایستادگی و مقاومت جوانان کشور به ویژه خوزستانی در برابر سیل اظهار داشت: جوانان شهرستان‌های حمیدیه، سوسنگرد و دیگر شهرستان‌ها پای کار بوده و آسیب‌های سیلاب را به حداقل رساندند.

وی با اشاره به جایگاه خوزستان در زمینه دفاع مقدس، آسیب‌ها و تهیدها به عنوان خط مقدم نظام مقدس بیان کرد: تهدید اقتصادی که دشمن به دنبال استفاده از آن است برای مردم یک باز و شعار است زیرا سال‌های سال چنین مسائلی را تجربه و نمونه بارز آن سیل اخیر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به اهتمام استاندار خوزستان نسبت به مسأله دفاع مقدس و پشتیبانی از ایجاد یادمان اشاره و ادامه داد: دولت، نیروهای مسلح و مردم در این زمینه به وظیفه خود عمل و پای کار بودند.

وی به برگزاری تمامی جلسات شورای هماهنگی دفاع مقدس استان خوزستان اشاره و گفت: بنا بود تا در سال گذشته چهار یادمان برای راهیان نور آماده‌سازی شوند، با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده از سوی استانداری خوزستان، یادمان طلاییه در حال تکمیل است.

علی‌پور با تأکید بر پروژه باغ موزه دفاع مقدس به عنوان مهم‌ترین مسأله در زمینه دفاع مقدس استان خوزستان، افزود: استان خوزستان در این زمینه از دیگر استان‌ها عقب‌تر بوده اما روند اجرایی آن از سال گذشته شروع و اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به تقسیم‌بندی پروژه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان بر سه سطح مختلف اشاره و اظهار داشت: این سطح‌ها شامل نقش نیروهای مردمی، دولت و نیروهای مسلح به ویژه نیروهای مسلح خوزستان در زمینه دفاع مقدس است.

وی به جمع‌آوری اسناد و مدارک متعدد برای موزه دفاع مقدس خوزستان، خاطرنشان کرد: این مدارک از مجموعه‌های مردم، دولت و نیروهای مسلح جمع‌آوری و از ویژگی تازگی در انتشار و خاص بودن برخوردار است.

علی‌پور با اشاره به جمع‌آوری بالغ بر یک میلیون سند و مدرک در سه سطح مختلف از سال 95 تاکنون، عنوان کرد: نزدیک به هفت شهر برای تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس انتخاب و در این زمینه با پژوهشگران در حال انجام هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: شهرستان‌های آبادان، شوش، اندیمشک، سوسنگرد، اهواز، بخشی از خرمشهر، بندرماهشهر برای تدوین تاریخ شفاهی انتخاب و با همکاری گروه‌های متخصص دانشگاه‌های خوزستان در حال انجام است.

وی به چاپ 30 عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس در سال گذشته اشاره و بیان کرد: بخشی از این کتاب‌ها مربوط به نیروهای مسلح، دولت و مردم است. جلسات کمیته‌های هفت‌گانه دفاع مقدس طی سال گذشته مصوبات و پشتیبانی‌های خوبی داشتند.

علی‌پور به 147 مصوبه شش جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان خوزستان سال گذشته اشاره و ادامه داد: 134 مصوبه سال گذشته اجرایی، عملیاتی و تاکتیکی انجام و دیگر مصوبه‌ها نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به احداث پنج مرکز فرهنگی در سطح استان، بیان کرد: نخستین مرکز فرهنگی خوزستان سال 96 باحضور رئیس جمهور مسئولان استانی افتتاح شده و دومین آن نیز در بهمن ماه‌ به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب در آبادان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: مرکز فرهنگی اهواز نیز براساس پیگیری‌های انجام شده بنا است که در سال 99 به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ح

ارسال نظرات
پر بیننده ها