رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در شهرکرد:
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: تجلی تشیع بعنوان یک مکتب بالنده، خدمت بزرگ انقلاب به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام است .
کد خبر: ۹۱۳۴۶۶۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش طلایه داران تبلیغ با حضور رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در این همایش با تبریک فرارسیدن ماه ضیافت الهی، به تبیین وضعیت زمانی و محتوای بیانیه گام دوم پرداخت و ضمن مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب حضرت نوح، انقلاب حضرت موسی، انقلاب پیامبر اعظم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی کامل ترین انقلاب ها در طول تاریخ است که توانسته مراحل چهارگانه ی بستر سازی، پیروزی، استقرار و استکمال را با موفقیت طی کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با یادآوری وضعیت انقلاب های مختلف از جمله؛ انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر شوروی، انقلاب الجزایر و انقلاب چین، افزود: انقلاب اسلامی برای مردم ایجاد امید و روحیه می کند و تنها انقلابی است که بعد از گذشت 40 سال از آرمان هایش عدول نکرده است.

وی، همچنین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان و هشدار معظم له برای آرایش جنگی از سوی همه در عرصه های اقتصادی و فرهنگی را یادآور شد و گفت: دولت، مجلس، نهادها، حوزه ها، سازمان ها و همه باید آرایش جنگی بگیرند؛ زیرا امروز میلیون ها گلوله در جنگ نرم به افکار مردم از سوی دشمن شلیک می شود تا ذهن و فکر مردم را تصرف کنند.

این مقام مسئول، تصریح کرد: آنچه در شوروی سابق اتفاق افتاد جنگ نرم بود و فتنه هم همچون تهدیدات سخت و نرم، دو گونه است و فتنه سخت همان اردوکشی خیابانی است و فتنه نرم، از نوع کار سامری ها، سقیفه سازان قرآن به نیزه کنندگان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، با یادآوری  اینکه هر دهه ای از عمر انقلاب با یک فتنه نرم روبرو بوده ایم، غائله بنی صدر، فتنه 78 و فتنه 88 را از مصادیق فتنه های نرم  دهه های گذشته انقلاب برشمرد و گفت: جنس فتنه امروز نیز تلاقی جریان داخلی با جریان استکبار بین المللی و ترامپ است که ضرورت سازی کاذب می کند تا نظام را به عقب نشینی وادار سازد.

وی تصریح کرد: ضرورت ساختگی زمینه سازی عقب نشینی یک قهرمان همچون امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه السلام) را نیز فراهم می کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، اظهار کرد: مردم ما همواره نشان د اده اند که ولایت و اصل نظام و انقلاب را دوست دارند؛ ولی از عملکرد دولتمردان ناراضی هستند؛ لذا راه حل مشکلات فعلاً یک مجلس انقلابی است؛ زیرا مجلس منفعل نمی تواند برابر بحران ها ایستادگی کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در ادامه با تأکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان و نسل بعد از انقلاب با تاریخ گذشته و دلایل ماندگاری 40 ساله انقلاب اسلامی، گفت: منبر ماه مبارک رمضان را باید به گونه ای برگزار کنید که با شیوه مناسب آنچه بر انقلاب گذشته است تبیین شود.

وی، جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب و شخصیت و چهره حضرت امام خمینی(ره) و روایت درست از انقلاب و اندیشه های معمار کبیر انقلاب اسلامی را رسالت طلایه داران تبلیغ دانست و افزود: تجلی تشیع بعنوان یک مکتب بالنده، خدمت بزرگ انقلاب به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام است .

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، ادامه داد: انقلاب اسلامی این مکتب را به صورت یک مکتب، بالنده، پویای تأثیرگذار منادی اسلام ناب به دنیا معرفی کرد و مشکل عربستان همین است، مشکل داعش همین است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، با اشاره به تعطیلی و غیبت دین در انقلاب های 200- 300 سال گذشته، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، کارکرد دین را تغییر داد و اثبات کرد دین افیون نیست؛ بلکه می تواند منشاء انقلاب های بزرگ باشد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به بخش های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد که به گذشته، آینده و حال انقلاب می پردازد و گفت: جای جای این بیانیه خطاب به مردم است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با مقایسه نقش مردم در غدیر حضرت رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلام ) و غدیر حضرت روح الله(ره) ، تأکید کرد: مردم عصر رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلام) غدیر را باور نکردند و پیام و فرمان پیامبر اجرایی نشد؛ اما مردم ما غدیر حضرت روح الله(ره) را پاس داشتند و نمره 20 طلایی در این ماجرا گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، انقلاب اسلامی ایران را کامل ترین انقلاب ها دانست؛ زیرا مراحل چهارگانه بسترسازی، پیروزی، استقرار و استکمال را با موفقیت طی توانسته طی کند؛ اما انقلاب حضرت نوح به خاطر عدم همراهی مردم پیروز نشد.

وی گفت: انقلاب حضرت موسی علیه السلام نیز که در 135 سوره خداوند 132بار از حضرت موسی علیه السلام سخن گفته است، مراحل بستر سازی و پیروزی را طی کرد؛ اما استقرار نیافت زیرا رمز بقاء هر انقلابی در گرو ایفای نقش و حضور مردم است.

این مقام مسئول، عوامل 9گانه ی سقوط انقلاب ها از نظر قرآن را مورد اشاره قرار داد و تن پروری، خوشگذرانی و فراموشی شعارهای انقلاب را از جمله این عوامل برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نقش مردم در ماجرای سقیفه را بالاتر از سقیفه سازان دانست و گفت: اگر مردم مقابل سقیفه سازان می ایستادند، توطئه های آنها راه به جایی نمی برد.

وی، رمز بقای انقلاب را اطاعت مردم از رهبری انقلاب دانست و گفت: مردم باید گام به گام با رهبری حرکت کنند و موانع را بردارند تا امیرالمؤمنین بتواند احکام را اجرا کند.

این مقام مسئول در پاسخ به شبهاتی که از سوی برخی در جامعه مطرح می شود و عنوان می کنند چرا رهبر انقلاب مشکلات را حل نمی کنند؟، انتخاب نمایندگان انقلابی، دولتمردان انقلابی،شوراهای انقلابی و خبرگان انقلابی را وظیفه مردم برای عبور از مشکلات و ایستادگی برابر دشمنان دانست.

وی همچنین به عوامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توطئه های آمریکا برای مقابله با این عوامل اقتدار بویژه انسجام ملی پرداخت.

ارسال نظرات