معاونت امور بانوان سازمان بسیج اساتید کشور اعلام کرد
کارگروه تخصصی مشاوره (علمی، فرهنگی و کارآفرینی) با مرکزیت معاونت امور بانوان بسیج اساتید کشور و مشارکت مراکز امور بانوان در کشور راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۱۳۴۶۵۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، کارگروه تخصصی مشاوره (علمی، فرهنگی و کارآفرینی) با هدف نیازسنجی در شرایط بحران برای زنان و کودکان در بحران، ظرفیت شناسی اقدامات مقتضی در شرایط بحران و ارائه خدمات مشاورهای به دو شکل مستقیم و غیرمستقیم راه اندازی شده است.

دکتر نیره قوی معاون امور بانوان سازمان بسیج اساتید کشور در این باره گفت: این کارگروه با مشارکت سازمان بسیج زنان، انجمن مشاوره ایران (دانشگاه علامه) و مرکز امور زنان و خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها راهاندازی شده و با استفاده از ظرفیت مراکز فعال در حوزه زنان و خانواده در کشور و همافزایی با آنها، خدمات مشاوره ای به جامعه هدف ارائه خواهد کرد.

دکتر قوی همچون با اشاره به اینکه اقدامات این کارگروه بصورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه خواهد شد افزود: گاهی لازم است اساتید مشاوره برای عبور از بحران و تحمل شرایط ناشی از بحران مستقیما با گروه‌های مردمی در قالب شرایط کارگاهی و بصورت مستقیم ارتباط برقرار کنند و گاهی نیز لازم است با آموزش گروه‌های جهادی و تبلیغی جهت اعزام به مناطق مورد نظر، در جهت رفع نیازهای مشاورهای اقدام شود.

وی در پایان گفت: برای اجرایی کردن اهداف اولیه این کارگروه، تاکنون ۳ نشست با حضور مراکز همکار در این کارگروه تشکیل شده و تفاهم نامه ای هم میان معاونت امور بانوان بسیج اساتید کشور و سازمان بسیج زنان منعقد شده است که مشابه این تفاهم با سایر مراکز تخصصی و فعال در امور بانوان در کشور در حال انجام است.

کارگروه تخصصی مشاوره (علمی، فرهنگی و کارآفرینی) فروردین ماه سال جاری آغاز بکار و پس از وقوع سیل در برخی استان‌ها، بلافاصله وارد عمل شده و ۴ کارگاه آموزش نیروهای جهادی باهدف کاهش آلام و آسیبهای روحی هم وطنان سیل زده در استان خوزستان تشکیل داده است که بنا به اعلام مسئولان کارگروه مذکور، این کار در سایر استان‌های سیل زده نیز اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات