خبرهای داغ:
مسئول کارگروه صنعت یارسازمان بسیج مهندسین استان قزوین گفت: گاهی در جلسات کارشناسی از مدل های پیچیده بهبود صنعتی صحبت می شود اما شاید برای بسیاری از مخاطبان قابل باور نباشد که بسیاری از واحدهای صنعتی استان در موضوعات اولیه و پیش پا افتاده دچار عارضه هستند!
کد خبر: ۹۱۳۴۶۳۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

مهندس اسلام بخشی مسئول کارگروه صنعت یارسازمان بسیج مهندسین استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین ضمن تبیین اقدامات این کار گروه و عمده برنامه ها برای سال رونق تولید اظهار کرد: از سالهای قبل یکی از نگرانی هایی که در سازمان بسیج مهندسین صنعت وجود داشته است، تعطیلی صنایع و رکوردی بود که به طور روزمره شاهد آن بوده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی که از وخیم تر شدن اوضاع واحدهای صنعتی داشتیم درسال۹۷بسته پیشنهادی فعال سازی صنایع را درسازمان بسیج مهندسین عمران وصنعت استان آماده نمودیم و پیرو نام گذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری بنام "رونق تولید"عزم ما در کارگروه صنعت یارسازمان بسیج مهندسین استان قزوین جدی تر شد تا ضمن انجام اصلاحات در بسته پیشنهادی، ساختارعملیاتی جدیدی برای پیشبرد منویات معظم له طراحی، مصوب و در سطح پنج شهرستان استان قزوین اجرایی گردد.

بخشی تبیین کرد: بمنظور افزایش اثربخشی بسته، رایزنی های متعدد با مدیران محترم شرکت شهرک های صنعتی و اداره صنعت و معدن و نیز اتاق بازرگانی استان بعمل آمد که باپشتیبانی و استقبال این عزیزان روبرو گردید و در راستای سیاست های این سازمانها، ساختار اجرایی در سه سطح طرح ریزی گردید.

مسئول کارگروه صنعت یارسازمان بسیج مهندسین استان قزوین با توضیح سه سطح طرح ریزی شده توضیح داد: تسهیل گری درخدمات بیمه ای،بانک و وضعیت تامین نقدینگی، امورمالیاتی، گمرکی، وضعیت تامین مواد اولیه، مشکلات اداری با سازمانهای مسئول و سایر موانع تولیدشناسایی و از طریق مدیران مسئول پیگیری و نسبت به رفع آنها اقدام میگردد.

وی ادامه داد: در سطح بعدی عارضه یابی ساختارسازمانی، سیستم های تولید، منابع انسانی، طرح های فروش، نارسائی های فنی و مدیریتی سطح علمی، سطح تکنولوژی، کیفیت محصول و توان رقابت با رقبا، سطح دسترسی به بازارهای هدف و بسیاری دیگر از پارامترها بر اساس طرح های مدون مورد ارزیابی، تحلیل و نقاط ضعف و قوت واحدهای صنعتی استخراج می شود.

بخشی عنوان کرد: کارگروه دربخش بهبود صنعت با استفاده ازنتایج بدست آمده، اقدام به طراحی پروژه بهبود سازمان در قالب یک بسته بهبودکامل می نماید، سپس نسبت به پیاده سازی آن درصنعت هدف اقدام می کند.

این کارشناس در پاسخ به این سوال که " به صورت کلی کارگروه صنعت یار چه اقداماتی انجام می دهد و جامعه هدف خود را چه بخشی قرارداده است؟" گفت: برای پیشگیری از دوباره کاری و موازی کاری اقدامات کارگروه صنعت یار در حوزه تسهیل گری، عارضه یابی و بهبود با هماهنگی مسئولین محترم اداره صنعت ومعدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی و اتاق بازرگانی انجام گرفته و خواهدگرفت و بخش صنعت استان جامعه هدف کارگروه صنعت یار می باشد که در دو گروه شامل صنایع کوچک و متوسط درشهرکهای صنعتی تحت پوشش شرکت شهرکهای صنعتی و صنایع بزرگ تا کارگاه های صنعتی که درخارج از شهرکهای صنعتی وتحت پوشش اداره صنعت ومعدن وتجارت مستقر بوده، می باشند.
مسئول کارگروه صنعت یار سازمان بسیج مهندسین استان قزوین خروجی اقدامات کارگروه صنعت یار تا امروز را اینگونه توصیف کرد: گاهی در جلسات کارشناسی از مدل های پیچیده بهبود صنعتی صحبت می شود اما شاید برای بسیاری از مخاطبان قابل باور نباشد که بسیاری از واحدهای صنعتی استان در موضوعات اولیه و پیش پا افتاده دچار عارضه هستند! لذا طی دوماه اخیر تعدادی از واحدهای صنعتی در سطح تسهیل گری مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتایج بررسی که بعمل آمد، عمده ترین آنها نداشتن سازمان کاری و اداری عملیاتی متناسب با تولید می باشد.

وی ادامه داد: سوء مدیریت و عدم اطلاع از قوانین و مقررات، فقدان حسابرسی و آنالیز قیمت تمام شده، عدم تشخیص هزینه فایده تولیدات درحال انجام، معوقات بیمه ای و بانکی و مشکلات مالیاتی ،عدم همکاری قابل قبول سازمانهای بیمه و مالیاتی، رفتارفرصت طلبانه بانک و گاها اخذ اصل و فرع وام اعطایی از کارفرما بیش ازتوافقات قراردادی، فقدان نیروی انسانی کارآمد و هدر رفت تسهیلات اعطایی، انحراف تسهیلات اعطائی، پیچیدگی بوروکراسی اداری سازمانهای متولی صنعت ازجمله موارد عدم کارایی واحدهای صنعتی بوده است.

مهندس بخشی در خاتمه یادآور شد: کارگروه صنعت یار تلاش می کند با کمکهای اصولی به تولید کنندگان در عملیاتی شدن شعار سال نقش خود را به خوبی ایفا نماید.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها