معاون راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان خبرداد؛
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از اجرای طرح های ارتقاء ایمنی عبور و مرور در 60 روستای نقطه هدف در حاشیه راه‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۴۵۹۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ علی مدقالچی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این طرح ها  شامل ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت، دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، عابران پیاده و وانت بارها  است که جز کاربران آسیب پذیرهستند.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح برابر ضوابط تدوین شده از سوی دفتر ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار می‌شود، افزود: در راستای اجرای اين طرح، اقداماتی همچون آموزش حضوری ازطریق نمایش گروهای متخصص و فرهنگ‌سازی صحيح عبور و مرور با نصب بنر و پوسترها انجام می شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین بروشورهای حاوی پيام های ايمنی برای عابران پياده و موتورسواران و توزيع برخي تجهيزات ايمنی مانند كلاه ايمنی، حمايل شبرنگ دار و شبرنگ چهارتكه مخصوص موتورسيکلت و ساماندهی پل های زيرگذر برای عبور عابران پياده از دیگر اقدامات در این زمینه است.

 

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به نصب سرعت‌گاه جاده‌ای در محل‌های عبور عابران پياده،خاطرنشان کرد: دراین راستا سال گذشته 1500 کلاه ایمنی بین راکبین موتوسوار ،توسط این اداره کل توزیع شد.

 

مدقالچی تصریح کرد:یکی از برنامه ها و اهداف مهم این طرح ،ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راهها است که درسال 97، 240 مدرسه در حاشیه راه های استان زنجان ایمن سازی شدند.

 

وی افزود: در13 مدرسه ایمن سازی های فیزیکی ازقبیل خطکشی مقابل مدرسه ،نصب تابلوهای ترکیبی ،آشکارسازی صورت گرفته است .

 

این مسئول بیان داشت: همچنین درسال 97 نسبت به سال 96 تعداد متوفیان حوادث رانندگی راههای روستایی استان زنجان 10.7 (ده و هفت درصد) کاهش داشته است

ارسال نظرات