خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس اعلام کرد که اغذیه فروشی و رستوران‌ها در صورت تخلف در ماه رمضان پلمب می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۳۴۵۵۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، احمد رحمانیان با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان باید آمادگی لازم از نظر فضای اجتماعی برای ماه مهمانی خدا فراهم گردد گفت: انتظار این است که فضای شهر به یک فضای رمضانی تبدیل شود و آثار معنوی این ماه عزیز در روابط اجتماعی و همه مناسبت‌ها در کلیه سطوح جامعه احساس شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت محدودیت‌های شرعی و قانونی و احترام به مؤمنین و روزه داران می‌تواند فضای معنوی مناسبی در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و استان فارس ایجاد کند، از تشکیل جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با حضور استاندار، فرماندهی انتظامی استان، فرماندهان سپاه، ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، سازمان صنعت، معدن وتجارت و اتاق اصناف خبر داد.

وی به برخی مصوبات صورت گرفته و تمهیدات لازم به منظور ماه مبارک رمضان اشاره کرد که در قالب طرح رمضانی به دستگاه‌های مسئول ابلاغ گردیده است و تأکید کرد: زمان فروش و سرو هرگونه مواد خوراکی و آشامیدنی از سوی اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها از اذان صبح تا مغرب به جز موارد استثنا ممنوع است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در ادامه افزود: کلیه صنوف مجاز به فعالیت در ساعت‌های مجاز ضمن استتار کامل و رعایت شئونات اسلامی موظف به نصب بنرهایی با موضوع حفظ و حرمت ماه مبارک رمضان هستند.

رحمانیان گفت: مقرر شده تا از سوی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر پلیس نظارت بر اماکن و نواحی سپاه به صورت منظم و مستمر در صورت تخلف از سوی اغذیه فروشی و رستوران‌ها نسبت به پلمپ واحد متخلف اقدام کنند.

وی همچنین از نظارت مستقیم اصناف، تعزیرات حکومتی و اداره بازرگانی بر کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ماه رمضان خبر داد و گفت: مقرر شد دیده بانان پیشگیری نیز در طول این ماه نظارت‌های لازم و ویژه ای را بر اصناف مختلف و تخلفات صورت گرفته از سوی اغذیه فروشی و رستوران‌ها معمول دارند.

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اظهار امیدواری کرد: مردم با رعایت حقوق شهروندان روزه دار و احترام به دستورات دینی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان فضای معنوی مناسبی را در سطح شهر و استان ایجاد کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها