مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 18 واحد اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان غربی وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۳۴۴۹۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

 جلیل جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: آذربایجان غربی هم اکنون 18 واحد اقامتگاه بوم گردی دارد، که دو واحد آن به تازگی شروع به فعالیت کرده است.

وی در ادامه اقامت 1 هزار و 600 نفر مهمان داخلی و خارجی در اقامتگاه های بوم گردی استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: از این تعداد 47 نفر گردشگری خارجی بوده و بقیه نیز از سایر استان‌های کشور به آذربایجان غربی وارد شده‌اند.

این مسوول خاطرنشان کرد: گردشگران خارجی که طی این ماه و به قصد بازدید از مناطق روستایی و اقامت در واحدهای اقامتگاه بوم گردی به استان سفر کرده بودند، از کشورهای فرانسه، آلمان، سوئد، ایتالیا، آذربایجان، عراق و ترکیه، این استان را به عنوان مقصد انتخاب کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: طبق نظرسنجی‌هایی که به عمل آمده است، مسافران و گردشگرانی که در این مدت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اقامت کردند، از شرایط و تجربه سفر خود رضایت داشته‌اند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی این استان در اوایل سال همچون تعدادی دیگر از استان‌های غربی کشور نامساعد بود و این موضوع بر سفرهای شهروندان تاثیر گذاشت، بنابراین آمار فوق مطلوب به نظر می‌رسد، هرچند که واحد‌های اقامتگاه بوم گردی استان، به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند و باید برای معرفی و تبلیغ آنها گام برداشت.

انتهای پیام

ارسال نظرات