بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری، این روز بزرگ را به ساحت همه اساتید و معلمین تبریک و تهنیت گفت.
کد خبر: ۹۱۳۴۴۵۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، متن بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بدین شرح است: 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ،خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ،اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ،الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ،عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ

 

از ابتدای خلقت بشر، آموزگاران، الگوهای آموزشی و تعیین‌کننده راه هدایت بشریت بوده‌اند، اهمیت این موضوع به قدری است که خداوند تبارک و تعالی در آیات شریفه، خود را معلم می‌خواند.

دین مبین اسلام مبتنی بر نظام تعلیم و تربیت است و تعالی و ارتقای انسان‌ها بسته به بهره‌گیری از چشمه زلال فطرت پاک انسانی است.

جهان وامدار همه استادان فرهیخته‌ای است که به تاسی از پیامبران الهی بویژه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) چراغ هدایت بشریت را روشن و فروزان نگاه داشته‌اند پس معلمي ویژگی الهی و صفات بارز انسان‌های برجسته است. نقش این چراغ‌هاي راهنما و هدایت بشریت به قدری است که حضرت امام خمینی(ره) این نقش را همچون نقش انبیا برای جامعه می‌دانند.

معلمین، با تقوا، علم و روحیه جهادی هدایتگر انسانها به سمت این سرچشمه فیاض و تعالی بشریت هستند. این است که همواره همه جوانان، معلمین دوران نوجوانی و جوانی خود را از یاد نبرده و به عنوان الگوهای زندگی خود در ذهن برای همیشه نگه می‌دارند.

به فرموده امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان عامل اصلی رشد و پیشرفت کشور عزیز ایران اسلامي هستند، این مهم رسالت معلمی اساتید را برای هدایت و ارتقاء دانش علمی جوانان برای پیاده‌سازی این منویات داهیانه روشن نموده و بر اين اساس از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری، این روز بزرگ را به ساحت همه اساتید و معلمین خصوصا اساتید و معلمین خدوم دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌نماید.

 

ارسال نظرات