افزایش هزار واحدی مراکز بوم گردی در کشور

علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از چند مرکز تولیدی صنایع دستی و قالیبافی شهرستان کلاردشت، با بیان اینکه واحد‌های بوم گردی کشور از ۴۰۰ باب به بیش از هزار واحد افزایش یافته است افزود: دولت پارسال ۱.۵ میلیارد دلار محل صندوق ذخیره ارزی برای اشتغال روستایی اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۱۳۴۴۱۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از چند مرکز تولیدی صنایع دستی و قالیبافی شهرستان کلاردشت، با بیان اینکه واحد‌های بوم گردی کشور از ۴۰۰ باب به بیش از هزار واحد افزایش یافته است افزود: دولت پارسال ۱.۵ میلیارد دلار محل صندوق ذخیره ارزی برای اشتغال روستایی اختصاص داده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه از هر ۱۱ شغل موجود در دنیا یک شغل به گردشگری اختصاص دارد بر سرمایه گذاری در این بخش که به اقتصاد سوم جهانی تبدیل شده و در تولید ناخالص ملی هم نقش مهمی دارد تاکید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بعدازظهر امروز در جلسه شورای هم اندیشی میراث فرهنگی شهرستان کلاردشت با اشاره به برنامه ریزی ویژه برای گردشگری امسال با کشور چین گفت: چینی‌ها حدود ۱۲۰ میلیون گردشگر داشته و سهم ایران از این تعداد بیش از هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۷۰۰ است و براساس هدفگذاری این تعداد گردشگر به ۲ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

مونسان با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ حدود ۸ میلیون گردشگر خارجی با ۵۲ درصد افزایش به کشور وارد شده اند افزود: در این مدت ۳۱۱ میلیون دلار صادرات صنایع دستی و بیش از ۳۰۰ میلیون دلار نیز چمدانی صادر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها