در حین انجام عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان خوزستان، پیکر مطهر یکی از شهدای دوران دفاع مقدس در منطقه طلائیه کشف شد.
کد خبر: ۹۱۳۴۳۷۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، اعضای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح مدتیست که با استفاده از ادوات و امکاناتی که برای تفحص شهدا مورد استفاده قرار می‌گیرد به کمک بازسازی مناطق سیل زده و امدادرسانی به مردم سیل زده خوزستان شتافته‌اند. در حین انجام عملیات امدادرسانی، پیکر مطهر یکی از شهدای دوران دفاع مقدس در منطقه طلائیه و در جریان تقویت سیل بندها توسط گروه‌های تفحص شهدا کشف شده است.

بیشتر بخوانید

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح درباره کشف پیکر مطهر یک شهید در جریان امداد رسانی به سیل زدگان خوزتان توضیحاتی ارائه داد و گفت: در استمرار حرکت مقابله با سیل در منطقه عمومی طلائیه و به دنبال تقویت دژی که در امتداد کانال 50 متری است، پیکر شهیدی پیدا شد. دوستان تفحص حالا آمده و کار را ادامه می‌دهند تا اگر پیکر مطهر شهید دیگری در این نقطه باشد، طی کاوش جدید پیدا شود.

وی افزود: البته در این منطقه طی سنوات قبل بیش از 400 شهید پیدا شده و کار از منظر ما تمام شده بود اما مواردی از جمله این شهید ممکن است از دسترس خارج شده باشد که به دنبال این هجمه سیل از طریق هور به منطقه طلائیه پیدا شد. البته فعلا مشخصاتی از او به دست نیامده اما مشخص شده است که شهید است. لباس‌ها و تجهیزات  اوایرانی است و کاملا ملیتش مشخص است.

سردار باقرزاده در ادامه با اشاره به وضعیت سیل خوزستان گفت: آبی که در پشت دژ شهید ساجدی جمع شده و مقدار زیادی هم هست، قابل کنترل است و تهدیدی برای خرمشهر نیست. آب در این منطقه و در حوض‌چه‌های پیرامونی در حال کنترل است تا انشاالله کار با قوت ادامه پیدا کرده و کسی آسیب نبیند.

فیلمی از توضیحات سردار باقرزاده در مورد روند کار در ادامه قابل مشاهده است:

انته

ارسال نظرات