رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان :
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت : دانشجویان از رفتار اساتید ثاثیر می پذیرند و با وجود این ویژگی ، اساتید می توانند نقش برجسته ای در مقوله تعلیم و تربیت و «شاگردپروری» ایفا نمایند.
کد خبر: ۹۱۳۴۳۴۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛حجت الاسلام  سعید احمدی در آئین بزرگداشت مقام معلّم در جمع اساتید دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و معلمان سمای زنجان اظهار کرد : مقوله استاد و شاگردی باید مورد اهتمام جدی اساتید باشد و اساتید مجرب می توانند با مقوله « شاگردپروری » ، دانشجویان را به سمت ترقی و پیشرفت سوق دهند.

 

وی اظهار کرد : «استادِ شاگردپرور» باید واجد سه ویژگی در حوزه « بینش » ، « منش » و « کنش » باشد تا بتواند دانشجویان و شاگردانش را تربیت نماید و بعضا بدون درنظر گرفتن شاخصه ها ، استاد «رشد» می کند و متاسفانه دانشجو و شاگرد «درجا» می زند.

 

رئیس دفتر نهاد نمایندگی دفترمقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد تصریح کرد : اساتید دانشگاه و معلمان می توانند با زبان ساده مفاهیم اخلاق و معنویت را به دانشجویان و دانش آموزان منتقل نمایند.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به مفاهیم و گذاره های دینی درخصوص علم آموزی گفت : دین اسلام ، دین علم آموزی است و ظرف اسلام ، ظرفی نیست که با ایستایی و سکون درهم آمیخته باشد و اگر ما به عنوان مسلمان نمی توانیم از این نسخه شفا بخش به خوبی استفاده کنام مشکل از نسخه دین نیست بلکه مشکل از اهتمام و جدیت ما می باشد.

 

این مسئول ضافه کرد : بر اساس مفاهیم قرآن و سیره اهل بیت و با رویکرد توحیدی می توان به قله های پیشرفت علم دست پیدا کرد.

 

نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت : با همت و همکاری می توان مشکلات اقتصادی را مرتفع کرد و بهتر است در این اوضاع دنبال مقصر های فرضی نباشیم و یقین بدانیم آینده کشور با تلاش و درایت روشن است.

 

ارسال نظرات