در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمان با هفته عقیدتی در سپاه و هفته معلم نشست مشترک فرمانده هان نظامی ،ائمه جماعت، خدام و هیات امنای مساجد و بقاع متبرکه ، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج با حضور امام جمعه ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه , فرمانده سپاه کوهبنان، رییس اداره اوقاف با همکاری اداره اوقاف ، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و دفتر امام جمعه در امام زاده زیدبن علی دهستان خرمدشت برگزار شد .
کد خبر: ۹۱۳۴۳۰۹
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ در  این نشست حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان گفت در دهه غبار روبی مساجد قرار داریم که باید به بهترین نحو ممکن این مهم انجام شود.

ایشان خاطر نشان کرد همه کارها باید بر محور مساجد انجام شود چون مساجد خانه اهل تقوی و مومنین است خدمت به مساجد توفیقی است که شامل حال ما گردیده که باید قدردان حضرت حق ،حضرت امام(ره) و شهیدان همیشه جاوید باشیم .

وی تاکید کرد در بیانیه گام دوم انقلاب بر مساجد از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) سفارش شده باید از وجود جوانان با نشاط ،فعال و بی دغدغه در امورات مساجد بهره ببریم و به جوانان خصوصا جوانان پایگاه های مقاومت بسیج مساجد میدان بدهیم که کارها را بهتر و راحت تر به سرانجام برسانند.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد با حضور جوانان کارها با سرعت بیشتر و در فاصله زمانی کمتری در مساجد صورت می گیرد لذا باید به جوانان منزلت و ارزش بدهیم چرا که انقلاب را جوانان بوجود آوردند و حمایت کردند .

وی ابراز داشت جوانان امروز آگاهی و توانایی بالایی دارند که نیاز به توجه بیشتر دارند از وجود جوانان در غبار روبی و اجرای برنامه های فرهنگی و گام دوم انقلاب بهره ببریم .

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد تلاش شود در ماه مبارک رمضان جلسات قرائت و تفسیر قران در مساجد برگزار شود سیستم صوتی مساجد کنترل شوند تا صدای بلندگوها آزار دهنده نباشد.

وی تصریح نمود ائمه جماعت مساجد در ماه مبارک رمضان به بیان احکام شرعی مبادرت ورزند چرا که تکرار این مطالب سودمند هستند .

حجت الاسلام جعفری به سالروز شهادت شهید مطهری و روز عقیدتی در سپاه پاسداران اشاره نمود و افزود در اوایل انقلاب واحدی به سیاسی و ایدلوژی راه اندازی شد که به پیشنهاد شهید محلاتی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب بر موضوع عقیدتی و سیاسی تاکید شد که باید تقویت شود .

وی افزود بینش سیاسی افراد جامعه هم بایستی تقویت شود تا از سقوط آنان جلوگیری گردد و فرد در مسیر ولایت و امامت حرکت کند و در برابر دشمن ایستادگی نماید و در مقابله با دشمنان  منفعل نشود . 

ایشان گفت باران رحمت الهی است که طی روزهای اخیر شاهد سیل در برخی نقاط کشور بودیم که بدین سبب جمعی آسیب دیدند لذا باید از مخارج مراسم اموات  کم کنیم و هزینه ها را به سیل زدگان اختصاص دهیم.

حجت الاسلام جعفری بر رسیدگی به فقرا و اطعام به نیازمندان در طول سال خصوصا در ماه مبارک رمضان تاکید کرد .

ارسال نظرات