اجلاسیه شهدای سروآباد در مسجد جامع دزلی برگزار شد

مردم استان کردستان در زمان های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و عرصه های دفاع از انقلاب اسلامی پنج هزار و 470 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و بعد از دوران دفاع مقدس نیز بیش از 250 نفر از این استان در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی به شهادت رسیده اند.
کد خبر: ۹۱۳۴۲۱۸
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهرستان مرزی سروآباد نیز در طول هشت سال دوران دفاع مقدس بیش از 415 شهید، ایثاگر، جانباز و آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان، اجلاسیه شهدای سروآباد صبح امروز با حضور سردار اوصانلو، سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان و جمعی از مردم این روستا در مسجد جامع دزلی برگزار شد.

در ابتدای این اجلاسیه از تندیس شهید پیشمرگ مسلمان کرد کیکاوس پیری در شهر سروآباد رونمایی شد.

پیشمرگ مسلمان کرد شهید کیکاوس پیری در سال 1326 در روستای دله مرز از توابع شهرستان سروآباد دیده به جهان گشود.


با پیروزی انقلاب، شهید پیری طی جلساتی که با تنی چند از یاران انقلابی از سایر روستاها داشت به تشکیل گروهی انقلابی همت گماشت.

شهید پیری با آشنا کردن مردم با انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب بر تعداد یاران انقلاب می افزود، تا اینکه توانست در زادگاهش ـ دلمرز ـ که حدود صد خانوار بودند حدود 90 نفر را به عضویت رسمی سپاه و بسیج درآورد، تا مرز عراق را پاکسازی
کنند.

وی در هر عملیاتی جز اولین پیشگامان بود و یکی از بزرگترین سنگر سازان بی سنگر بود که در روز بیست و سوم فروردین ماه سال 1364 در حالی که فرماندهی روستاهای دل و دلمرز و زوم و رودبار و دیوزنا و جولانده را بر عهده داشتند در حین ماموریت بین روستای دلمرز و دشته قلبی با کمین منافقان ضد انقلاب از پشت سر مورد حمله قرار می گیرد و به درجه رفیع شهادت نایل شد.


پس از این برنامه مردم روستای دزلی با مراسم دف از سردار رجبی و مهمانان این اجلاسیه به پیشوازی رفتند.

سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ابتدای این اجلاسیه خاطر نشان کرد: تامین امنیت کشور و منطقه از جمله دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و هم اکنون نیز به دنبال ارتقای معیشت مردم مرز نشین استان با اجرای طرح های مختلف است.

وی اضافه کرد: در این راستا طرح های مختلفی در 10 شهرستان استان در حال اجراست که در شهرستان سروآباد در 2 نقطه شهر اورامان تحت و روستای دزلی این طرح ها اجرا می شود.

سردار محمدتقی اوصانلو در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمانی که از شهدا یاد می‌کنیم بی‌اختیار یاد دوران جبهه، جنگ و دفاع مقدس می‌افتیم.


وی با بیان اینکه شهرستان سروآباد مورد هجوم دژخیمان بعثی قرار گرفته است، افزود: مردم این خطه همواره شاهد جنایت‌های دشمنان انقلاب و نظام و حزب بعث بوده‌اند.


سردار اوصانلو بیان کرد: استقلال و آزادی کشور مدیون خون شهداست و همه ما در قبال خون شهیدان متعهد و مسئول هستیم چراکه استانی همچون کردستان، 5400 شهید تقدیم نظام کرده‌ و امروزه ما بر روی حماسه خلق‌شده این بزرگرمردان زندگی می‌کنیم.



وی با اشاره به اینکه در نخستین روزهای جنگ مقام معظم رهبری پا به این سرزمین گذاشت، اظهار کرد: مردم این خطه پس از گذشت‌ 38 سال همچنان خاطره زیبای حضور رهبر فرزانه انقلاب در این سرزمین را فراموش نمی‌کنند و سالروز آن را گرامی می‌دارند.


فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب ‌ادامه داد: همچنان که مردم خطه استان کردستان این خاطره را فراموش نکرده‌اند، از یاد رهبر فرزانه انقلاب نیز نرفته و هر موقع که از دزلی نام برده می‌شود، خاطرات آن دوران یادشان می‌آید و از مردم ارزشمند این خطه نام برده و اشک می‌ریزند.

وی یادآور شد: در طول دوران چهل ساله انقلاب روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم اما هم‌اکنون روزهای بسیار خوبی پیش‌رو داریم.


در پایان این اجلاسیه از خانواده های شهید ارکان قدیمی، شهید ایرج آداک و شهید کمال فتحی تجلیل بعمل آمد.

 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات