حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، گفت: تقوا و پرهیزگاری از عوامل اصلی رسیدن انسان به کمال سعادت و موفقیت در امور است.
کد خبر: ۹۱۳۴۲۱۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش ابلاغ و توجیه تخصصی برنامه های سپاه و بسیج دهها میلیونی ویژه کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در مرکز امامت سپاه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید علامه مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلام) به تبیین صفاتی پرداخت که عامل هلاکت انسان در دنیا و آخرت می شوند.

وی، اظهار کرد: بُخل و نگهداشتن دست از احسان به دیگران اولین صفت و عامل هلاک انسان است؛ زیرا خداوند رزق برخی را به واسطه بعضی دیگر می رساند و انسان باید از نعمت هایی که پروردگار به او بخشیده است، نسبت به دیگران و نیازمندان احسان کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، افزود: تکبر، خودبرتربینی و حرف خود را مهم تر دانست از دیگر صفاتی است که عامل هلاک انسانهاست.

وی، تصریح کرد: خودپسندی از رذایل اخلاقی است که مایه سقوط انسان می شود و زیادی شهوت در امور مختلف نیز نکوهش شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: خوردن زیاد، وابستگی به دنیا و مال دوستی، مقام پرستی  و حُبّ جاه و پُست از دیگر عوامل هلاکت انسان به شمار می روند.

وی، خاطرنشان کرد: اولیای الهی همواره از پذیرش پُست و مقام دوری می کردند؛ مگر به خاطر انجام تکلیف الهی و در صورتی که فردی برای آن مسئولیت نبود؛ لذا پذیرش مسئولیت برای انجام وظیفه الهی عبادت نیز محسوب می شود.

این مقام مسئول، در ادامه با تشکر از زحمات مسئولین، مدیران و کارکنان نماویندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به خاطر انجام به موقع ، کامل و مطلوب مأموریت های محوله سال گذشته، خواستار عمل به تکلیف در برنامه های ابلاغی سال جاری بعنوان ملاک و معیار ارزیابی ها گردید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، با تأکید بر انجام بازرسی ها بر اساس سلسله مراتب فرماندهی در سال جاری، تصریح کرد: تقوا و پرهیزگاری از عوامل اصلی رسیدن انسان به کمال سعادت و موفقیت در امور است.

وی در پایان گفت: تقوا و خودبازرسی بهترین راه برای بالابردن کیفیت کار در مأموریت های محوله به شمار می رود.

گفتنی است: کارگاه های تخصصی ابلاغ و توجیه برنامه های سپاه و بسیج دهها میلیونی در حاشیه این همایش برگزار شد.

ارسال نظرات