جمهوری اسلامی بر پایه شعار نه شرقی نه غربی استکبار جهانی را فرو ریخت

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: جمهوری اسلامی بر پایه شعار نه شرقی نه غربی نظم دیرین استکبار را بر هم زد و بر خلاف آن عمل نمود به ویژه در هشت سال دفاع مقدس به جهان آشکارا اعلام کرد که ایران اسلامی گامی نو در اعتقاد و باور برداشته است.
کد خبر: ۹۱۳۴۲۱۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هفته گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت یگانه استاد فلسفه و تربیت دینی، مرتضی مطهری و همچنین هفته عقیدتی در سالن اجتماعات سپاه استان کردستان برگزار شد. در این مراسم، که با هدف آشنایی هرچه بیشتر با تلاش‌های فرهنگی استاد گرانقدر مرتضی مطهری بود، سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس و همچنین مهمان مراسم سردار قریشی معاون هماهنگ کننده‌ی نمایندگی، ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس ضمن قدردانی از حضور هم رزم قدیمی اش سردار قریشی عنوان کرد: می‌بایست به نحوی شایسته از زحمات و تلاش‌های عوامل عقیدتی و سیاسی سپاه پاسداران در استان کردستان تقدیر کرد.

وی افزود: اهمیت مسائل عقیدتی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد تا جوابگوی نیاز‌های این انقلاب اسلامی و مردم مسلمان همیشه در صحنه‌ی استان کردستان باشد.

سردار فلاح گفت:: واحد عقیدتی همراه با روش‌ها و متد‌های روز دنیا اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی و گردان‌های رزم کرده است که مجموعا حدود ۳۳۰۰ نفر در این دوره‌ها که در استان کردستان و برخی نیز در مشهد مقدس برگزار شد، شرکت و گواهی لازم پایان دوره را کسب نموده اند.

در ادامه سردار قریشی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی عوامل و مدرسین دوره‌های عقیدتی و تبریک هفته معلم، عنوان کرد:با توجه به فضای کلی کشور و انقلاب اسلامی و در آستانه‌ی ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم عمر خود، باید به مسائلی پرداخته شود که مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی افزود: نکته‌ی مهمی که امروز به نوعی خود را نشان داده است و در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به آن بسیار پرداخته شد این است که دشمن اصلی ملت ایران یعنی آمریکا (استکبار جهانی) به یک حزب و یا شخص محدود نمی‌شود و متعلق به همه‌ی دوره‌های سیاسی کشور آمریکا است.

سردار قریشی ضمن پرداختن به اهمیت شناخت ماهیت دشمن و استکبار جهانی افزود: در آمریکا چه حزب جمهوری خواه چه دموکرات هر دو در دشمنی با ملت ایران و انقلاب اسلامی گوی سبقت را از هم ربوده اند.

معاون هماهنگ کننده‌ی نمایندگی، ولی فقیه گفت: استکبار جهانی از بدو شکل گیری سیاسی با تجاوز و ظلم و جنایت به ملت‌ها در حال جمع آوری منابع هستند، همانگونه که آیت الله جوادی آملی نیز فرمود: ه اند: استکبار جهانی با قتل و غارت و قبر و خیانت آمیخته شده است.

سردار قریشی افزود: آمریکای امروزی متشکل از عده‌ای ماجراجو و افرادی از کشور‌های هلند و فرانسه و انگلیس می‌باشد که به قصد پیدا کردن طلا و به قصد تصرف سرزمین‌های سرخ پوستان پا به آمریکا گذاشته اند. ضمن اینکه خود کشور فرانسه و انگلستان از ابتدای شکل گیری مرکب از افرادی بودند که با کسوت دزدان دریایی مشغول غارت سرزمین‌های اطراف و استثمار مردم و برده داری بوده اند و حکومت امروزی آن‌ها نیز متشکل از همان کارت‌های سلاح سازی و نفت و سیاسی است و بس.

وی عنوان کرد: جنایات کمپانی هند شرقی در شبه جزیره هند در امر برده داری و کشتار هندیان طی چندین دهه از یک سو و قتل عام مردم چین و آغاز جنگ تریاک در چین هم از یک سو چهره‌ی زشت استکبار و استعمار جهانی را به نمایش گذاشته است.

سردار قریشی افزود: در مقابل استکبار جهانی، کشور ایران برخاسته از ریشه ناب محمدی و غیرت مردان آزاده و شهدای هشت سال دفاع مقدس و برگرفته از فرهنگ عاشورایی و علوی است که تاکنون توانسته است در مقابل این غول استعمار و استکبار ایستادگی کند. مردم ما فارغ از هرگونه قومیت و مذهب پیرو آزادگی و حریت هستند و خواهند بود، این دو طرز تفکر همیشه در مقابل هم و در ستیز هستند و که از سال ۴۳ تا کنون و با پیروزی انقلاب اسلامی، این ایستادگی دو چندان شده است.

وی افزود: پیروزی ایران و تفکر اسلامی بر دو ایدئولوژی غربی سوسیالیستی و شرقی مارکسیسم و لنینیستی، توسط استاد گرانقدر شهید مرتضی مطهری به ثمر نشست که در کتبی نظیر نقدی بر مارکسیسم، مبارزه‌ی فکری اسلام و تفکر غربی را نشان می‌دهد.

وی در پایان عنوان کرد: در سال ۵۷ کل دنیا بر دو بخش لیبرالیسم و کمونیسم استوار بود، اما جمهوری اسلامی بر پایه شعار نه شرقی نه غربی این نظم دیرین استکبار را بر هم زد و بر خلاف آن عمل نمود به ویژه در هشت سال دفاع مقدس به جهان آشکارا اعلام کرد که ایران اسلامی گامی نو در اعتقاد و باور برداشته است، مانند صدور انقلاب اسلامی به کشور فلسطین و ایجاد تفکر آزادگی و آزادی میان مردم فلسطین است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات