نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به آفت‌های مختلف تربیتی به ویژه در فضای مجازی بیان کرد: در چنین شرایطی نیازمند مداخله آموزش و پرورش و نهادهای تربیتی هستیم و باید هوشیاری لازم در این زمینه وجود داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۳۴۱۰۸
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

تاکید امام جمعه اردبیل بر هوشیاری خانواده‌ها نسبت به فرزندانشان در حوزه فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در پنجمین جشنواره در راه تربیت، اظهار داشت: اشتباه در تربیت فرزند و شکل‌گیری شخصیت وی برای همیشه اثرات سوء خود را نشان می‌دهد و می‌توان گفت والدین دیگر اختیاری در تربیت فرزندان خود ندارند و افراد و شیوه‌های دیگر تربیت وی را متاثر خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه پدر و مادر باید امر و نهی تربیتی را بشناسند، تصریح کرد: اینطور نیست که تمامی مسئولیت تربیت را بر عهده مدرسه گذاشت و خانواده نقش جدی و خطیری در شکل‌گیری تربیت یک انسان دارد.

تاکید امام جمعه اردبیل بر هوشیاری خانواده‌ها نسبت به فرزندانشان در حوزه فضای مجازی

آیت الله عاملی با تاکید به اینکه اثر ماندگار هر فرد نیز در این دنیا فرزندان وی خواهد بود، بیان کرد: نه مال و ثروت و نه دارایی ماندگار نیست و فرزندان صالح می‌توانند دعای خیر برای والدین خود به همراه داشته باشند و بالعکس آن نیز امکان پذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر تربیت فرد و تقویت احساس جمعی گفت: به ویژه به منظور ممانعت از بروز آسیب ها ضروری است احساس جمعی تقویت شود و غفلت از این موضوع ایراد بزرگ فرهنگی برای ما است

عاملی با بیان اینکه چنین فرهنگی در ممالک پیشرفته نهادینه شده است، اظهار کرد: اسراف و چشم و هم‌چشمی و بی‌توجهی به حال و روز دوست و همسایه معضل فرهنگی است و در کشورهای اروپایی استفاده بهینه از امکانات و جلوگیری از تجمل گرایی نهادینه شده است.

وی با اشاره به آفت‌های مختلف تربیتی به ویژه در فضای مجازی بیان کرد: در چنین شرایطی نیازمند مداخله آموزش و پرورش و نهادهای تربیتی هستیم و باید هوشیاری لازم در این زمینه وجود داشته باشد.

تربیت اسلامی و دینی دانش‌آموزان اولویت اساسی است

دبیر جشنواره در راه تربیت نیز در این جشنواره با اشاره به برگزاری دور پنجم جشنواره اظهار کرد: این جشنواره به دنبال فرهنگسازی و جریان‌سازی برای تربیت اسلامی و دینی دانش‌آموزان است و در این راستا آموزش و آگاهی بخشی والدین و خود دانش‌آموزان را دنبال می‌کند‌.

حجت‌الاسلام علی زمزم تصریح کرد: متاسفانه هزینه کرد برای فرزند و تربیت علمی و تحصیلی مورد توجه بوده اما در بخش تربیت عقیدنی، فرهنگی و رفتاری سهل‌انگاری مشاهده می‌شود و این جشنواره به دنبال تبیین اهمیت این موضوع است.

وی با بیان اینکه دین اسلام و آموزه‌های پیامبر اکرم به دنبال فراهم کردن زمینه خوب بودن بشریت بوده است، افزود: این مهم به منزله این است که  راه و مسیر تربیت معرفی شود و در ادامه انتظار داشته باشیم که موانع تربیتی رفع شده و بتوان سلوک اجتماعی و آداب اجتماعی را در جامعه تقویت کرد.

مدیر مرکز علمی تربیتی نجم با اشاره به برخی نارسایی های تربیتی در جامعه گفت: نتیجه بی‌توجهی به ضرورت‌های تربیتی است که موجب بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی می شود و لازم است به منظور مقابله با افزایش آسیب‌ها نسبت به تربیت صحیح نسل آینده اقدام کرد.

زمزم اظهار کرد: به عنوان مثال مهمترین دغدغه اولیا، پرخاشگری نوجوانان است که تربیت صحیح فکری می‌تواند منجر به مهار این معضل شود و از سویی افزایش اعتماد به نفس، اثرگذاری و رفتارنیکو مطابق آموزه‌های دین اسلام باید از طریق الگوسازی و تربیت صحیح دینی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

اگر جریان تربیتی و فرهنگی به صورت هدفمند و اساسی در بین خانواده‌ها مبنای کار قرار گیرد بی شک در آینده شاهد حضور نخبگانی از همین کودکان و نوجوانان خواهیم بود که در توسعه و پیشرفت کشور تاثیرگذار خواهند بود که امروز موسسه تربیتی نجم در حوزه تربیت اسلامی و دینی پیشگام شده و اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

ارسال نظرات