خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

تکمیل و افتتاح 184پروژه عمرانی محرومیت زدایی همزمان با هفته بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به طرح ۴۰هزار پروژه عمرانی که در زمستان 97 ابلاغ شد سهم استان ما 750پروژه است که تاکنون ۱۸۴ پروژه را به اتمام رساندیم که 142 مورد احداثی و مابقی تکمیل و بهسازی است و 290 پروژه در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۱۳۴۰۷۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان صبح امروز در مراسم رسم هجرت و آیین اتمام پروژه های عمرانی محرومیت زدایی و عام المنفعه از 40هزار طرح عمرانی زودبازده بسیج سازندگی اظهار داشت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی امروز اولین مرحله پروژه های عمرانی استان افتتاح می شوند.

 وی ضمن  تشکر از زحمات خالصانه جهادگران در طول سال گذشته افزود: ان شا الله در سال پیش رو با توجه به تاکیدی که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر حضور جوانان و اقدامات جهادی داشتند بتوانیم برنامه عملیاتی نهایی مطلوبی داشته باشیم.

هنری با بیان اینکه عرصه گروه های جهادی یکی از برنامه های اصلی بسیج سازندگی و زمینه تشکیل سازمان برای هدایت حرکت های جهادی است عنوان کرد: امسال برنامه های ویژه ای برای آموزش های تخصصی جهادگران پیش بینی کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به حضور جهادگران در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله برای آموزش جهادگران در امداد و نجات با هلال احمر تفاهم نامه ای داریم که از اسفند سال گذشته تاکنون بیش از 420نفر از جهادگران دوره های تخصصی امداد و نجات را گذراندند تا آمادگی برای حضور در شرایط بحرانی را داشته باشند.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه جهادگران استان خودجوش در مناطق سیل زده شرکت کردند افزود: با توجه به شرایطی که استان ما معین خدمات رسانی به استانهای سیل زده مشخص نشده بود؛ بیش از ۱۵۰ نفر جهادگر از استان  بین یک هفته تا ده روز به صورت خودجوش برای خدمت رسانی به مردم در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: هدف  ما این است که با برنامه ریزی منسجم، حرکت های جهادی را به سمت اشتغال و رونق تولید  پیش ببریم و  در فرآیندهای ایجاد اشتغال و تکمیل زنجیره ها،  ایجاد و راه اندازی واحدهای اشتغال و بازار فروش محصولات از ظرفیت گروه های جهادی استفاده کنیم

هنری بیان داشت: با توجه به طرح ۴۰هزار پروژه عمرانی که در زمستان 97  ابلاغ شد سهم استان ما 750پروژه است که تاکنون ۱۸۴ پروژه را به اتمام رساندیم که 142 مورد احداثی و مابقی  تکمیل و بهسازی است و 290 پروژه در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: هدف اصلی این است که با تجمیع امکانات  سپاه و سایر دستگاه ها، نهادها ، خیرین و با مشارکت مردم پروژه ها محقق شود و احصاء،  طرح مسئله اولیه و تسهیل گری بر عهده جهادگران است.

مسئول بسیج سازندگی استان با اشاره به پروژه های محرومیت زدایی تحقق یافته گفت: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون با همکاری نهادهای مختلف از جمله آستان قدس رضوی، قرارگاه محرومیت زدایی و پیشرفت و آبادانی سپاه، بنیاد برکت و بانک انصار ۲۸۵ پروژه را با مبلغ ۱۷ میلیارد و۵۰۰میلیون تومان به پایان رساندیم که بخش قابل توجهی از مشارکت با دستگاه ها تأمین شده است.

وی با بیان اینکه نوروز امسال شاهد رشد 53 درصدی حضور جهادگران نسبت به نوروز سال قبل بودیم افزود:حضور ۲هزار جهادگر در استان داشتیم و هزینه پروژه هایی که محقق شد یک میلیارد و 30میلیون تومان بود که نیمی از این اعتبارات را از خیرین جذب کردند و نقش عمده را گروه های میهمان ایفا کردند.

هنری با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در خصوص اقتصاد مقاومتی یادآور شد: فعالیت هایی از سال ۹۲ شروع کردیم با هدف مردمی کردن اقتصاد است و تاکنون ۳هزار و ۲۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی راه اندازی و مشاوره شغلی شدند.

 وی با بیان اینکه اشتغال معیشتی را در سال گذشته با هدف تامین نیازمندی های مردم روستا در چند مورد انجام شد گفت:  تامین گوشت مردم با توزیع ۱۱۰هزار جوجه مرغ بومی اصلاح نژاد شده تخم گذار که توسط دانشجویان علوم دام مورد تأیید دامپزشکی بین بیش از ۳هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی توزیع شد و مبالغ را نیز مردم پرداخت کردند .

هنری ادامه داد: هم اکنون که هشت ماه از شروع طرح گذشته روزانه تولید ۲۰هزار تخم مرغ محلی را در روستاهای مورد هدف داریم و نهاد واسطی برای راه اندازی واحد بسته بندی تخم مرغ محلی را حمایت کردیم که به زودی راه انداری می شود.

وی ابراز داشت:  اتصال خانواده شهری به روستائیان مرحله بعدی کار ما است که با هدف رونق تولید و ایجاد انگیزه در روستاها انجام می شود. شهرنشینان تولیدات روستای خودشان  را حاضرند با قیمت بالاتری خریداری کنند.  

مسئول بسیج سازندگی استان اضافه کرد: در سال ۹۸ نان محلی و دام در روستاها را دنبال می کنیم که با استقبال مردم رو به رو هستیم.

وی بیان داشت: تفاهمی با جهاد دانشگاهی برای تدوین سند توسعه روستایی 109 روستا منعقد شده است که از این هفته آغاز و با ظرفیت جهادگران و تسهیل گران این کار را دنبال می کنیم.

هنری خاطرنشان کرد: ان شا الله با هم افزایی و همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف بتوانیم در حوزه اشتغال خدمات شایسته ای برای مردم با محور قرار دادن مردم انجام دهیم چراکه اگر حرکت ها به صورت بخشی باشد به نتیجه مطلوب نمی رسیم باید  آرمانها را ملاک عمل قرار دهیم تا با محوریت مردم قدم های محکم تری را در سال ۹۸ برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها