خبرهای داغ:
میثم محمودی مخترع جوان ایلامی : نخبگان به عنوان یک منبع انسانی ارزشمند در کشور می توانند در رفع خلاء های ناشی از تحریم ها در صنعت و اقتصاد و کمک به ارتقاء سطح کیفی مواد تولیدی در کارخانه ها ، ترویج خرید کالای ایرانی و در نتیجه تحقق شعار رونق تولید موثر باشند .
کد خبر: ۹۱۳۴۰۱۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
رفع خلاء های ناشی از تحریم ها در گرو حمایت از نخبگان/ بر سر راه نخبگان سنگ اندازی نکنیم 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان ایلام ، امروزه بسیاری از کشورهای دنیا،  استانداردهای مشخصی را برای عملیات بکسل یا یدک کشیدن خودرو و سایر وسایل باری پیش‌بینی کرده اند ، به نحوی که جنس بدنه ، ادوات ، تجهیزات و قوه ی محرکه  بکسل ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

میثم محمودی از نخبگان علمی جوان شهرستان ایلام و عضو خانه نخبگان بسیج استان ، که از مهارت های نوین فنی از جمله صنعت جوشکاری برخوردار است ، در جدیدترین اختراعات خود ، دستگاهی روانه بازار  کرده که در یدک کشی و انتقال وسایل نقلیه آسیب دیده ای که  فاقد نیروی محرکه ی لازم داخلی جهت حرکت هستند بسیار مناسب عمل می کند .

خبرنگار سرویس خبری بسیج علمی استان ایلام در گفتگویی به معرفی این مخترع بسیجی  و اختراع جدید ایشان پرداخته است:

میثم محمودی در خصوص قابلیت های دستگاه تولید شده جدیدش بیان کرد : دستگاه جدید تولید شده ، در یدک کشی خودروهای فاقد نیرو محرکه داخلی و همچنین وسایل نقلیه ای که دارای محدودیت در حرکت هستند مورد استفاده قرار می گیرد .

وی ، با بیان اینکه یکی از مزیت هایی که این دستگاه نسبت به نمونه های قبلی دارد ، کاهش پنجاه درصدی هزینه ی تولید آن نسبت به نمونه های قبلی موجود در بازار است اظهار کرد : دستگاه تولید شده ، قابلیت اتصال به خودروهای دارای مال بند ( بکسل بند ) را دارد ، به طوری که با اتصال به مال بند خودرو کشنده آماده عملیات یدک کشی می شود و این امر سهولت در عمل یدک کشی را به دنیال دارد .

مخترع ایلامی با بیان اینکه این دستگاه دارای سیستم ترمز کفشکی مستقل بوده و با رعایت اصول ایمنی لازم طراحی و ساخته شده خاطر نشان کرد : این دستگاه قادر به حمل تمامی خودروهای سبکاز جمله خودروهای سواری و خودروهای suv  ( شاسی بلند ) می باشد.

سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری تنها حامی مخترع؛

محمودی در ادامه اظهارات خود با تقدیر از حمایت های سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام اظهار کرد : از زمان ایده پردازی و نوشتن پروپوزال اولیه طرح ، تا ساخت محصول نهایی ، با حمایت های مادی و معنوی سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه امیرالمومنین (ع) استان مواجهه شدم و تنها با همکاری و حمایت این نهاد ، توانستم این دستگاه را به مرحله ساخت نهایی برسانم .

استفاده کارآمد از نخبگان کشور؛

وی در پاسخ به سوال مشکلات بر سر راه نخبگان علمی استان و کشور عنوان کرد : توسعۀ هر کشوری خصوصاً کشورهای توسعه یافته مرهون استفاده ی کارآمد از نخبگان آن کشور است و در کشور ما هم نخبگان ، مخترعان ، محققان و پژوهشگران نیازمند حمایت های حمایت های مادی ، معنوی و مشاوره ای مسئولان هستند و متاسفانه بوروکراسی اداری که در ادارات کشور حاکم شده ، بعنوان سدی محکم بر سر راه نخبگان علمی قرار گرفته اند .

محمودی ادامه داد : متاسفانه در کشور فرایند صدور مجوز ها برای کسانی که می خواهند اختراعی را به ثبت برسانند بسیار زمانبر وخسته کننده است و این مسئله در مواردی دلسرد شدن مخترع از تبدیل کردن ایده به محصول را به دنبال داشته است .

وی با بیان اینکه  به تازگی اقدام به ثبت  اختراعش به عنوان یک شرکت دانش بنیان نموده اظهار داشت : برای این مسئله نیز با مشکلات بسیاری از جمله شیوه  بوروکراسی اداری مواجهه بوده است.

بیانات رهبر معظم انقلاب راهگشااست/نخبگان منابع انسانی ارزشمندی برای کشور هستند

محمودی در پاسخ به سوال نقش نخبگان علمی در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید ، عنوان کرد : توسعه و رفاه یک کشور در گرو دانش و سرمایه انسانی و اهمیت به نخبگان علمی آن کشور بوده و فقدان آن بزرگترین سد و مانع رشد اقتصادی و رونق تولید است .

مخترع بسیجی اذعان کرد : مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک بخش از اظهارات خود را به اهمیت مقوله علم و پژوهش اختصاص دادند و با توجه به اینکه ، بیانات ایشان همواره راهگشا بوده ، پس اعتماد به نخبگان در عرصه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و... آثار و نتایج مثبتی را برای جامعه رقم خواهد زد .

وی افزود : به جرأت می توان گفت که نخبگان به عنوان یک منبع انسانی ارزشمند در کشور می توانند در رفع خلاء های ناشی از تحریم ها در صنعت و اقتصاد و کمک به ارتقاء سطح کیفی مواد تولیدی در کارخانه ها ، ترویج خرید کالای ایرانی و در نتیجه تحقق شعار رونق تولید مثمر ثمر واقع باشند .

جوان نخبه ایلامی اظهار کرد : با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، شکوفایی استعدادهای مختلف در سراسر کشور و تاسیس مراکز رشد علمی و پژوهشی ، خصوصاً در مناطق محروم ، سرعت بخشیدن به رشد علمی و پژوهشی کشور را به دنبال خواهد داشت .

محقق و مبتکر بسیجی استان ایلام ، در پاسخ به سوال از مسئولان استانی و کشوری چه انتظاراتی دارد بیان کرد : اعتلای بیشتر نام ایران اسلامی ، نیازمند مشارکت حداکثری تمامی مسئولان، مردم و نخبگان است و در این مسیر باید به دانش بومی نخبگان علمی کشور اعتماد کرد .

بر سر راه نخبگان سنگ اندازی نکنیم

وی ، با بیان اینکه در زمینه ادوات کمکی و مکانیکی خودرو ، چندین ایده نو دارد و نیازمند حمایت مسئولان استانی و کشوری است ، عنوان کرد : مخترعان، محققان و کارآفرینان در انتظار حمایت مسئولان هستند و نباید بر سر راه نخبگان سنگ اندازی صورت گیرد .

میثم محمودی در پایان اظهارات خود از سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان تقدیر کرد و اظهار داشت : سازمان بسیج علمی و پژوهشی در راستای اهمیت بخشیدن به نخبگان ، نقش مهمی را ایفا می کند و این سازمان با اهمیت دادن به نظرات و ایده های مبتکرین و مخترعین ، همپای دیگر سازمان های انقلابی ، پیشبرد کشور در زمینه های علمی و پژوهشیرا به ارمغان آورده است .

ارسال نظرات