باقری در گلپایگان خبرداد؛

تشکیل شورای بسیج دانشگاه‌ها در سطح استان اصفهان

رئیس بسیج اساتید استان اصفهان از تشکیل شورای بسیج دانشگاه‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: در شهرستان نیز باید شورای بسیج دانشگاه‌ها تشکیل شود تا کمک‌های علمی خوبی به مجموعه سپاه و ادارات شهرستان رائه گردد.
کد خبر: ۹۱۳۳۹۷۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمد باقری در دیدار با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان اظهار کرد: از ظرفیت علمی، دینی و مذهبی دو شهرستان گلپایگان و خوانسار باید به نحو احسن استفاده شود.

رئیس بسیج اساتید استان اصفهان با بیان  تأکید رهبر معظم انقلاب به نقش اساتید به عنوان فرماندهان جنگ نرم ، گفت؛ در این حوزه کارگاه‌های یک روزه بصیرت‌افزایی برای اساتید دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. در سال جاری برگزاری کارگاه جنگ نرم خاصه این منطقه پیش‌بینی شده است که با رویکرد مقابله با جنگ اقتصادی، معضلات اجتماعی و فرهنگی و بصیرت‌افزایی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: باید توسط اساتید بسیجی در هر منطقه با رویکرد حل مسائلی که ضروری و لازم است با استفاده از زیرساخت‌های علمی معضلات و مشکلات شهرستان و استان احصا شود و اساتید دانشگاه‌ها با توصیه و توزیع بسته‌های علمی و راهبردی مانند بسته اقتصاد مقاومتی نقش خود را در جامعه ایفا خواهند کرد.  

باقری تأکید کرد: با توجه به بعد مسافت طولانی دو شهرستان با مرکز استان از دانشگاه‌ها انتظار داریم با توجه به آمار بالای تعداد مراکز علمی دو شهرستان از تمام فعالیت‌ها و ظرفیت‌های علمی کشور و استان استفاده شود، باید در این منطقه بومی‌سازی شود و قطعاً نقش اساتید بسیجی نقش سازنده خواهد بود.

رئیس بسیج اساتید استان اصفهان عنوان کرد: طبق رسالت اساتید بسیجی هفته گذشته یک تیم مشاوره به مناطق سیل‌زده خوزستان اعزام شد که بازخورد خوبی داشته است و امید داریم این روند حضور اساتید در معضلات و مشکلات در استان و این شهرستان ادامه یابد.

وی از تشکیل شورای بسیج دانشگاه‌ها در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: در شهرستان نیز باید شورای بسیج دانشگاه‌ها تشکیل شود تا کمک‌های علمی خوبی به مجموعه سپاه و ادارات شهرستان شود و مایه خیر و برکت برای نظام باشد، شورای بسیج دانشگاه‌ها متشکل از بسیج اساتید، دانشجویی و کارکنان دانشگاه‌ها است که ماهانه دو بار با حضور فرمانده سپاه در شهرستان تشکیل خواهد شد.

باقری تأکید کرد: با توجه به فضای علمی و فرهنگی دو شهرستان گلپایگان و خوانسار می‌طلبد که مجموعه بسیج اساتید نیز با توجه به رویکرد حل مسأله در راستای حل مشکلات در سطح منطقه قدم‌های مثبتی بردارند که با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها دور از دسترس نیست.

در ادامه کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان با بیان این‌که نگاه علمی و کارشناسی به حوزه فرهنگی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کمرنگ است، اظهار کرد: اظهار نظراتی که در کمیسیون‌‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مطرح می‌شود هیچ کدام علمی و کارشناسی نیست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان افزود: برطرف شدن مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی راهکار خاص خودش را دارد که مجموعه‌ها کمتر از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که رابطه دانشگاه و جامعه ضعیف است به طوری که کمتر به دنبال مسائل روز جامعه هستند، ابراز کرد: اگر هدایت علمی هر دانشگاهی به سمت حل مسائل جامعه باشد گام بلندی برداشته می‌شود، این ظرفیت در بسیج اساتید ایجاد شده است و باید در غرب استان از این ظرفیت استفاده شود و در کارهای عمومی شهرستان بیاوریم تا مشکلات حل شود.

اکبری در ادامه گفت: اساتید دانشگاه باید در قالب هیأت‌های اندیشه‌ورز و مورد نیاز در جامعه ورود پیدا کنند و مسائل جامعه را رصد و واکاوی کنند تا در تراز اساتید انقلابی مدنظر رهبر معظم انقلاب قرار گیرند.

وی متذکر شد: با توجه به بعد مسافت طولانی تا مرکز استان توقع ما این است که به شهرستان‌ تفویض اختیار داده شود تا برخی کارها در شهرستان رفع و رجوع شود و در نهایت تردد کمتری به استان داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان در پایان بیان کرد: برای کارگاه‌های آموزشی در غرب استان ظرفیت میزبانی را داریم، برای حضور در کارگاه‌ آموزشی اساتید نهایت یک استاد دانشگاه می‌تواند حضور برساند اما اگر کارگاه آموزشی در شهرستان برگزار شود اساتید بیشتری حضور پیدا کرده و بهره‌برداری بهتری نیز صورت می‌گیرد.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

 

ارسال نظرات