امام‌جمعه اردکان با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام گفت: یکی از درس‌ها و عبرت‌های این اقدام آمریکا برای خروج از برجام این است که گره زدن اقتصاد کشور به خارج توسط هرکسی انجام بشود اشتباه بسیار بزرگی است.
کد خبر: ۹۱۳۳۸۹۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به‌روزهای پایانی ماه شعبان بر بهره‌برداری و استفاده هرچه بیشتر از این ایام با دعا، استغفار، تلاوت قرآن و توبه از گناهان تأکید کرد.
وی گفت: شایسته است که خالصانه، پاک و سبک‌بال به ماه مبارک رمضان وارد شویم و سعی کنیم که دیون خود را پرداخت کنیم و کینه و عقده مؤمنان را از دل خود بیرون کنیم. در امور زندگی خود خدا را در نظر داشته باشیم و بر او توکل کنیم.
امام‌جمعه اردکان به سالگرد خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا برخلاف تمام معاهدات بین‌المللی بدعهدی خود را نشان داد. ما می‌توانیم درس‌های زیادی از برجام و خروج آمریکا از برجام بگیریم. خود برجام هم می‌تواند معیاری برای شناخت دشمن باشد.
وی افزود: اولین درس این است که آمریکا قابل‌اعتماد نیست و این موضوع برای همه روشن‌شده است. دوم اینکه باید ماهیت و کینه دشمنان ما شناخته شود و در ذهن کسی نیاید که دشمنان دلسوز ما هستند. نکته سوم اینکه ثابت شد انعطاف و کوتاه آمدن در برابر آمریکا و سایر دشمنان، زیاده‌خواهی آن‌ها را بیشتر می‌کند.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: در کلام اهل‌بیت آمده است که در برابر دشمن مانند حمله سگ بایستید. هنگام حمله سگ اگر بایستید و سنگی بردارید فرار می‌کند اما اگر عقب رفتید و فرار کردید سگ جسور می‌شود. دولتمردان ما هرچه در برابر دشمن انعطاف به خرج دادند و هرچه کوتاه آمدند و با مدارا حرف زدند نتیجه‌اش این شد که دشمن بیشتر جسور شد.
وی اظهار داشت: اگر انسان در برابر دشمن خبیثی مانند آمریکا قرار گرفت هرچه اظهار عجز کند و انعطاف به خرج دهد این دشمن جسورتر می‌شود. یک سال از خروج آمریکا از برجام گذشت و همه قبول کردند که هرچه ما کوتاه آمدیم آن‌ها بدتر کردند و بیشتر تحریم کردند و حتی به مردم سیل‌زده ما رحم نکردند و نگذاشتند که پول‌های ایرانیان خارج کشور به دست سیل‌زدگان برسد.
امام‌جمعه اردکان گفت: چهارمین نکته اینکه اروپا هم با آمریکا در دشمنی با ما همراه است. بعد از خروج آمریکا از برجام همه چشم‌ها به‌طرف اروپا رفت و آن‌ها وعده‌هایی دادند که ما مثل آمریکا بدعهد نیستیم و از برجام خارج نمی‌شویم اما یک سال است که ما معطل هستیم.
وی تصریح کرد: پنجمین درس و عبرت از خروج آمریکا از برجام این است که گره زدن اقتصاد کشور به خارج توسط هرکسی انجام بشود اشتباه بسیار بزرگی است. باید بر توان و ظرفیت داخلی کشور افزوده شود. اگر بازار ارز، گوشت، مسکن، خودرو و خرید نفت ما تحت‌الشعاع برجام قرار گرفت برای این بود که ما همه این‌ها را به خارج گره زدیم و از ظرفیت داخلی استفاده نکردیم.
حجت‌الاسلام شاکر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری در دیدار معلمان و دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش سخنان بسیار مهمی در رابطه با جایگاه معلمی ایراد کردند و تأکید کردند که؛ بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور نیروی انسانی است و در کشور ما تربیت نیروی انسانی بر عهده معلمان است. همین امر کافی است که جایگاه والای معلمی در کشور ما مشخص بشود. باید به این قشر اهمیت داده شود و به دغدغه‌ها و حقوق و مزایای آن‌ها درست رسیدگی شود.
وی افزود: ازجمله نکاتی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند این است که آموزش‌وپرورش با شرایط ایده آل بسیار فاصله دارد. مدیران باید تلاش و کوشش کنند اما هرگز با وضع اسفبار دوره طاغوت قابل‌مقایسه نیست که بعضی‌ها بخواهند با آن دوره مقایسه کنند.
خطیب نماز جمعه اردکان گفت: از نکات مهم دیگری که ایشان تأکید کردند این بود که؛ سند تحول آموزش‌وپرورش در مقابل سند 2030 که تربیت کردن دانش آموزان و جوانان و نوجوانان ما بر طبق خواسته غرب یعنی تربیت سرباز برای غربی‌ها است هرچه سریع‌تر باید اجرا بشود.
وی افزود: از نکات مهمی که همه ما مورد خطاب هستیم این است که خداوند متعال از کسانی که در این کشور به هر نوعی قلم‌به‌دست، تریبون دار، شخصی و اجتماعی روحیه انقلابی را تضعیف می‌کنند نمی‌گذرد. مواظب باشیم که ما جزو این افراد نباشیم اگر انتقادی به‌نظام داریم و اگر مشکلات را می‌بینیم به‌جای خود نقد کنیم اما اصل و اساس این نظام و این انقلاب را که ثمره خون شهدا و ایثارگران است را زیر سؤال نبریم و روحیه ناامیدی را تزریق نکنیم.
حجت‌الاسلام شاکر در پایان گفت: در هفته گذشته متأسفانه به‌وسیله فضای مجازی و اطلاع‌رسانی‌های نادرست عده‌ای تحریک شدند و پیام‌های اشتباهی گذاشته شد و یک طلبه و روحانی همدانی به شهادت رسید. فضای مجازی برخلاف نام خود تأثیراتی حقیقی در زندگی‌ها گذاشته است و مردم باید متوجه این موضوع باشند.
وی اظهار داشت: فضای مجازی در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و انتخابات ما اثر دارد. بسیاری از کشورهای پیشرفته شبکه ملی اطلاعات با قوانین و زیرساخت‌های محکم درست کرده‌اند تا از حریم خصوصی افراد و کشورشان حفاظت کنند. متأسفانه در کشور ما هنوز این امر وجود ندارد لذا هم درخواستمان این است که شبکه ملی اطلاعات تشکیل بشود و از مسئولین امر هم به جد می‌خواهیم امنیت فضای مجازی را هرچه بیشتر برای عموم مردم تأمین کند تا مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات