فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت:تدابیر رهبر معظم انقلاب درتأمین اعتبارات طرح توسعه منابع آب و خاک در غرب کشور ازصندوق توسعه ملی باعث تکمیل آن شداین طرح هدیه‌ای ازجانب معظم‌له به مردم آن منطقه است.
کد خبر: ۹۱۳۳۸۵۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در ابتدای سال 98 که از سوی مقام معظم رهبری، سال رونق تولید نامگذاری شد، شاهد افتتاح طرح توسعه منابع آب و خاک در غرب کشور در منطقه‌ای به طول 1460 کیلومتر هستیم.

وی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در این طرح عظیم که از سال 1391 آغاز شد، 17 سد و 650 کیلومتر خط لوله فولادی با قطر 2400 میلیمتر و 60کیلومتر کانال و 150 کیلومتر تونل انتقال آب، 7 ایستگاه پمپاژ و 4 شبکه آبیاری و زهکشی به وسعت 350 هزار هکتار احداث کرد که در نوع خود کاری بسیار پرمشقت، با مهندسی و تکنولوژی بسیار بالا بود و در یک زمانبندی کوتاه انجام شد.

محمد در خصوص دستاوردهای این پروژه تصریح کرد: این طرح به عنوان بزرگترین طرح آبی در کشور، در تولید صنعت کشاورزی و صنایع تبدیل در استان کرمانشاه، کردستان و ایلام نقش بسیار بسزایی خواهد داشت و شاهد این خواهیم بود که با این طرح بزرگ، 50 هزار شغل در حوزه کشاورزی، صنعتی و خدماتی ایجاد شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانگونه که در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردم غرب کشور به پاسداری از کیان کشور کمک می‌کرد، امروز نیز با اجرای طرح گرمسیری، در رونق و آبادانی این منطقه تمام تلاش خود را خواهد کرد.

ارسال نظرات