امام جمعه خرم‌آباد گفت: اینکه بگوییم مشکل اقتصاد و محیط زیست و حتی مشکل آب خوردن ما با برجام حل می شود، این یک تفکر ساده و بی ریشه است؛ چرا که حل مشکلات با تکیه بر ظرفیت‌های مردم امکان پذیر است.
کد خبر: ۹۱۳۳۸۳۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد، اظهار داشت: رمضان ماه ضیافت الهی است و در این ماه باید به فکر محرومین و نیازمندان باشیم و امسال که هموطنانمان در پلدختر و معمولان در چادر زندگی کرده و شرایط سختی دارند باید به فکر آنها باشیم.

 

وی بر برگزاری مراسم افطار به دور از تجملات تاکید کرد و افزود: ملت ایران در حادثه سیل اخیر سربلند شدند و از طرفی مدعیان بشر دوستی رسوا شدند.

 

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور کمک‌هایی را برای سیل زدگان جمع کردند اما نگذاشتند به حساب  هلال احمر ایران واریز شود و این رسوایی مدعیان حقوق بشر و آمریکا است.

 

وی با بیان اینکه صلیب سرخ جهانی در حادثه سیل اخیر کوتاهی کرده، بیان داشت: صلیب سرخ باید یه این حادثه ورود پیدا می‌کرد کمااینکه ملت ایران در کمک به حوادث سراسر دنیا همواره پیشتاز بوده است.

 

میرعمادی توجه به مسکن را مهمترین مشکل و نیاز سیل زدگان دانست و افزود: مسوولین در تامین مسکن سیل زدگان سریع‌تر عمل کنند.

 

وی یادآور شد: خیرین و نیکوکاران که می‌خواهند در مسکن به سیل زدگان کمک کنند حتما با نهادهای متولی هماهنگ شود و اینطور نباید که هر کس در جایی کار کند.

 

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: بارندگی امسال موجب سرسبزی و بالا آمدن ارتفاع علف‌ها شده است ومصلما بعد از مدتی این‌ها خشک شده و خطر آتش سوزی‌ها را در پیش داریم؛ لذا مسوولین و نهادهای مسوول از همین امروز دست به کار شوند.

 

وی ادامه داد: مسوولین نسبت به پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع اقدامات پیشگیرانه انجام دهند تا دچار مصیبتی دیگر نشویم چرا که مصیبت آتش سوزی از سیل بدتر است.

 

میرعمادی به سالروز تشکیل بسیج سازندگی سپاه در 17 اردیبهشت اشاره و عنوان کرد: این نهاد در عرصه محرومیت‌زدایی و حمایت و پشتیبانی از حرکت‌های جهادی نیز نقش اساسی داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: نیروهای جهادی در حادثه سیل اخیر جهاد کرده و اگر آنها نبودند معلوم نبود که گل و لای به راحتی پاک سازی میشد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان به سالروز خروج آمریکا از برجام در 18 اردیبهشت اشاره و تصریح کرد: ترامپ خیال می‌کرد اگر آمریکا از برجام خارج شود اقتصاد ایران نابود شده و یک اجماع عمومی علیه ملت ایران درست می شود اما قضیه برعکس شد.

 

میرعمادی گفت: در این یک سال اقتصاد ایران همچون گذشته فعال بوده و ملت ایران سربلند بوده است و در قضیه خروج آمریکا از برجام تنها آنها ضرر کردند.

 

وی یادآور شد: ما از برجام چه درسی باید بگیریم؟ اول درس این است که باید برای همه ثابت شده باشد که آمریکا قابل تعامل و مذاکره نیست.

 

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد ادامه داد: درس دوم این است که اروپا نیز در سیاست‌های کلی همراه آمریکا است؛ اروپا می‌گوید برجام را حفظ می‌کنیم اما هیچ کاری نکرده‌اند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات