خبرهای داغ:
امام جمعه شهرک طالقانی:

ماه رمضان بهترین فرصت براى خودسازى و تعالى معنوى و روحانى مومنان است

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: ماه رمضان بهترین فرصت براى خودسازى و تعالى معنوى و روحانى مومنان و بهترین زمان براى عمومیت بخشیدن و فرهنگ‏سازى ارزش‏هاى اسلامى‏ است.
کد خبر: ۹۱۳۳۸۲۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان بهترین فرصت براى خودسازى و تعالى معنوى و روحانى مومنین و بهترین زمان براى عمومیت بخشیدن و فرهنگ‏سازى ارزش‏هاى اسلامى‏ است.

وی افزود: ماه مبارك رمضان بهترين فرصت براى انجام اعمال خیر و فعالیت‏هاى خالصانه و تأثیرگذار فردى، اجتماعى و خانوادگى و عینیت بخشیدن و فرهنگ‏سازى براى ارزش‏هاى اخلاقى اسلامى همچون دورى از گناهان، شرارت اخلاقى و رسیدگى به امور خویشاوندان و صله رحم و بسیارى از ارزش‏هاى دیگر است كه توجه به برخى از آن‏ها همچون رسیدگى به فقرا و ایتام و انفاق به آنان مورد تأكید بیشتر است؛ چراكه روزه‏دار در هنگام گرسنگى و تشنگى، فقرا و بینوایان را بیشتر یاد مى‏كند و در نتیجه به كمك آن‏ها مى‏شتابد، به‏ همین‏ دلیل است كه امام حسن عسكرى(ع) درباره علت وجوب روزه می ‏فرماید: «تا توانگر درد گرسنگى را بچشد و در نتیجه به نیازمند كمك كند.»

هاشمی در ادامه گفت: شایسته است كه عموم جامعه اسلامى به‏ ویژه جوانان و نوجوانان عزیز با برنامه‏ریزى درست و مناسب و اختصاص ساعاتى از اوقات شبانه روز خود، هرچه بهتر و بیشتر از این ماه استفاده برده و با حضور در مساجد و اجتماعات روحانى و معنوى، در جهت تعالى روحانى خویش با خودسازى و برنامه‏هاى معنوى گام بردارند.

امام جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به نکات حایز اهمیت مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان و فرهنگیان کشور خاطر نشان کرد: معلمان پرورش‏دهنده مهم‏ترین سرمایه یك ملت یعنى سرمایه انسانى، پایه‏ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان كارزار مبارزه با جهل و بى‏سوادى و سازندگان هویت و فرهنگ یك ملت هستند.

وی با تاکید بر لزوم اجراى سند بسیار مهم تحول در آموزش و پرورش افزود: این سند نوعى ریل‌گذارى است و مى‏تواند این بخش مهم از كشور را به سرمنزل مقصود برساند، ابلاغ این سند لازم است اما کافی نیست و باید مسئولان آموزش و پرورش با جدیت و روحیه انقلابی تحقق سند تحول را پیگیرى کنند، متون آموزشى كه این سازمان تولید مى‏كند، باید منطبق با سند تحول باشد و نباید برای تطبیق متون درسی سال‌های زیادی معطل ماند، باید با سرعت و جدیت و در زمانى كوتاه این كار را انجام داد.

 

هاشمی سند ۲۰۳۰، را تربیت سرباز و رعیت براى وحشى‏هاى كراوات‌زده ظاهرساز غربى دانست‏ و گفت: جان كلام در سند ۲۰۳۰ كه فصل مهمى از آن به آموزش ‏و پرورش اختصاص دارد، این است كه نظام آموزشى باید جورى تنظیم شود كه فلسفه، سبك زندگى و مفهوم حیات بر اساس مبانى غربى به كودكان و نوجوانان آموزش داده شود، غربى‏ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما كه علاقه‏مند به آینده كشور هستند، در كلاس درس خود براى آن‏ها سرباز تربیت كنند، لذا آموزش و پرورش باید انسان‏هایى دانا، توانا، پرهیزكار، شجاع، اهل اقدام و ... تربیت كند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تربیت معلم باتقوا و انقلابى‏ گفت: سازمان پژوهشى و برنامه‏ریزى باید از لحاظ انسان‏هاى دانا، آگاه، خوشفكر، متدین و انقلابى غنى شود، باید معلمانى تربیت شوند كه به‏ معناى حقیقى كلمه، معلم و تعلیم دهنده دین و تقوا و انقلاب باشند، همچنین توجه به معیشت معلمان‏ که شریف و آبرودار هستند و عزت نفس آنان در مسأله معیشت باید محفوظ بماند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی با تاکید بر لزوم نشاط آموزشى در محیط‌هاى دانش‏آموزى‏ اذعان داشت: با نگاهی  به توصیه مكرر رهبر انقلاب مبنی بر«نشاط و سرزندگى» در محیط‌هاى دانش آموزى، متاسفانه برخى از این موضوع برداشت ناصحیح و سطحى مى‏كنند، نشاط و سرزندگى یعنى برنامه‏هاى ورزشى یا فوق برنامه‏هاى جذاب به‏ گونه‏اى كه جوان، باانگیزه، پرانرژى و پرامید به درس و كار مشغول باشد، همچنین مهارت‏آموزى باید از مدارس و دبیرستان‏ها شروع و پیگیرى شود تا نیروی تازه کار و جوان با مهارت وارد اجتماع و محیط کار شود.

هاشمی در پایان یادآور شد: انتصاب نماینده ولی فقیه حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد در استان خوزستان را به فال نیک می‌گیریم. ان‌شاءالله با توانمندی و روحیه جهادی و انقلابی که از این عالم مرد و عمل سراغ داریم شاهد تحول چشمگیری در رفع تبعیض و محرومیت‌زدایی  از استان عزیزمان باشیم و  آرزوی موفقیت روزافزون برای ایشان از خداوند متعال خواستاریم، همچنین آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای حضرت آیت‌الله موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه و فقیه بزرگوار داریم. ان‌شاءالله با نعمت وجودی ایشان شاهد تحولات خوبی در حوزه‌های علمیه استان خوزستان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها